جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

۸ تکه تزئینی و چسبان


۸ تکه تزئینی و چسبان
تکه‌ها و اجزای کوچک از جنس‌های متفاوت، اثری بارز و روشن بر محیط خانه شما دارد. در اینجا چند پیشنهاد برای تغییر حال و هوای شما خواهیم داد.
۱) می‌توانید بر درهای کمد لباس اتاق خواب‌تان روکش پارچه‌ای از پارچه روتختی یا پرده بچسبانید چون برش و چسباندن این کار دقت می‌خواهد. اگر به مطمئن‌بودن کار اطمینان ندارید، از کسانی که در کار نصب کاغذ دیواری مسلط هستند، کمک بخواهید.
۲) می‌توانید گل‌های پر چوبی به شکل مثلث یا بوته جقه از چوب بسازید و دور تا دور اتاق نشیمن را با آنها تزئین کنید. در این صورت دقت کنید که مبلمان اتاق شما، چوب و پارچه باشد.
۳) برای دیوارهای نشیمن در قسمت بالا می‌توانید از سفال‌های ماه و ستاره و خورشید استفاده کنید. آنها را با رنگ‌های مورد علاقه‌ خود رنگ‌آمیزی کنید و دور تا دور اتاق بکوبید. اگر اندازه آنها را بزرگ‌تر بگیرید، برای اتاق کودک هم مناسب است.
۴) دیوارهای حمام را می‌توانید با کاشی‌های کوچکی که امروزه برای کف‌پوش‌ استخرها استفاده می‌شود، تزیین کنید. برای مثال، ماهی کوچکی را مطابق یک نقشه ساده و شبیه به پازل کنار وان و جلوی دست‌شویی استفاده کنید. از اشتباه نترسید. با شروع کار فعالیت لذت‌بخشی را آغاز کرده‌اید.
۵) چرم دباغی‌شده بزرگی به دیوار نشیمن بکوبید و عکس‌های قدیمی را با عکس‌های خانوادگی ترکیب کرده و روی چرم با چسب ساده نواری بچسبانید. در اتاق خواب به جای چرم، از گونی رنگ شده، کنف و حتی نخل خشک برای چسباندن عکس استفاده کنید.
۶) از نوارهای منقوش کاغذ دیواری برای دور تا دور اتاق استفاده کنید. این نوارهای باریک و بلند اغلب تنوع رنگی فراوان و نقش‌های زیاد دارند و روی دیواری که رنگ روغن هم شده باشد، خود را نشان می‌دهند.
۷) ستون‌ها را با حصیر رنگ‌شده، مارپیچ، طناب‌های ضخیم یا شبکه نخ ابریشم پوشش دهید. برای مثال، پس از هر رفت و آمد نخ، برای ایجاد چیزی شبیه تار عنکبوت، روی تمام نخ چسب مایع بمالید. همچنین می‌توانید از چند رنگ متفاوت هم که با مبلمان شما جور باشد، استفاده کنید.
۸) اگر مبلمان شما رنگ‌های سنگین و سنتی دارد، می‌توانید روی مقوا ماکت بته جغه ببرید و سپس مقدار زیاد شن‌های رنگی مخصوص گلدان را روی آن ریخته و با چسب ثابت کنید و به ستون و دیوارها بکوبید.
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید