جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

زندگی کمی سفید و مختصر


زندگی کمی سفید و مختصر
بیشتر ما به همان شیوه ای زندگی می کنیم که فکر می کنیم. برخی از ما شیوه تفکر و سلیقه مان را بر چیدمان منزل خود نیز اعمال می کنیم. مدرنیسم سبکی است که بیشتر به شیوه تفکر ارتباط دارد تا منزل آرایی. اما روشی نیز به نام مدرنیسم در طراحی منزل به وجود آمده که طراحی ساده و رنگ های به طبیعت نزدیک شده را توصیه می کند. بنابراین هر وسیله دقیقا بنا به کاربرد ویژه خود در خانه قرار داده می شود و لوازم اضافی در این سبک تقریبا جایی ندارد.
▪ دیوارها: دیوارها نیاز به رنگ خاصی ندارند. سفید تنها رنگ پیشنهادی است. همچنین تا حد امکان باید گچ کاری ها را محو کرد به همین منظور باید رنگ گچبری دیوار را به رنگ سفید درآوریم تا مشخص نشوند.
از کاغذ دیواری نباید در سبک مدرن استفاده کرد. برای تنوع می توانید به یکی از دیوارها آینه نصب کنید و شیشه های مات و کدر هم می تواند جداکننده مناسبی برای اتاق پذیرایی از اتاق نشیمن باشد.
برای قرنیزها نیز باید کاری همانند گچبری انجام داد یعنی آن را به رنگ سفید دیوار درآورد.
▪ پنجره ها: جسارت سبک مدرن برای داخل شدن هرچه بیشتر نور به درون همه قسمت های خانه است بنابراین پنجره ها تا حد امکان باید ساده باشند و پرده ای که به آن نصب می شود از جنس کتان ابریشمی یا حتی از کرکره های بسیار ظریف و سفید رنگ باشد. در سبک مدرن با زمینه سفید همه چیز جان دیگری می گیرد.
▪ کف: کف خانه بهتر است یکپارچه و بدون درز باشد. بهترین کف از جنس سنگ است. در این صورت یک قالیچه حتی یک خرسک ساده کفایت می کند. پهن کردن یک فرش بزرگ با زمینه لاکی گرچه کار تمیز کردن خانه را دشوار می سازد اما به پر نور شدن منزلمان کمک شایانی می کند.
▪ اسباب خانه: در سبک مدرن مبل ها بهتر است از جنس چرم و چوب باشند. رنگ آنها می تواند مطابق میل تان انتخاب شود. از مبل های بزرگ پرهیز کنید. از میزهای کوچک معروف به قهوه خوری با جنس شیشه یا کروم هم می توان در این سبک استفاده کرد. کابینت ها و کتابخانه نیز با ارتفاع کم در خانه قرار داده شوند. همچنین برای شومینه که معمولا قسمت اصلی خانه را تشکیل می دهد می توان از جنس ام دی اف به رنگ سفید یا از جنس چوب و برای تزیین آن می توان از آجر یا کاشی و سرامیک سفید بهره گرفت.
برای سبک مدرن گیاهان با طراوت پیشنهاد می شود عالی ترین گزینه گل های طبیعی اند. در این شیوه زندگی وسایل تزیینی نیز بسیار کم در خانه به کار می روند و می توانند شامل طراحی ها و نقاشی های مدرن یا مجموعه های ظریف باشند.
منبع : روزنامه ابتکار


همچنین مشاهده کنید