جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

بدن ما مثل یک ماشین است


بدن ما مثل یک ماشین است
پروتئین چیست؟ اصلا در چه غذاهایی پیدا می‌شود؟ الان برایتان می‌گویم: گوشت، مرغ، ماهی، تخم‌مرغ، آجیل و لبنیات (یعنی شیر و ماست و پنیر...). اینها همه غذاهایی هستند که پر از پروتئین‌اند. خوب حالا سوال بعدی: این پروتئین، برای ماشین بدن ما چه کارهایی می‌کند؟ جواب این است: پروتئین کارهای خیلی مهمی دارد. برای مثال:
▪ قسمت‌های زیادی از بدن ما را پروتئین درست می‌کند. مثلا ماهیچه‌ها و خیلی از دستگاه‌های بدن ما از پروتئین درست می‌شود. یک کار خیلی مهم پروتئین هم این است که ماشین بدن ما را تعمیر می‌کند. یعنی اگر قسمتی از بدن ما بشکند یا زخم شود، این کار پروتئین است که آن را تعمیر کند.
▪ پروتئین در خون ما هم وجود دارد. پروتئین در خون ما، اکسیژن را به تمام بدن می‌رساند. اکسیژن برای بدن ما لازم است تا زنده بمانیم.
حالا من یک سوال از شما می‌پرسم. غذاهایی که امروز خورده‌ای را برای من بشمار. چقدر پروتئین توی غذاهای تو بوده؟ آیا غذاهایی را که پروتئین دارند، دوست داری؟ نکند از آن بچه‌هایی باشی که گوشت و تخم‌مرغ و ماهی را نمی‌خورند و بهانه‌گیری می‌کنند؟ حتما این طور نیست. به بدنت خوب پروتئین برسان تا ماشین بدنت عالی و قوی و پرقدرت کار کند.
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید