جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

اتاق خواب به سبک نواحی گرمسیری


اتاق خواب به سبک نواحی گرمسیری
خیلی از افراد در موقع غم و ناراحتی به اتاق خواب خود پناه می برند . ارامش و امنیت این اتاق ان را برای چنین مواقعی مناسب می کند . اما اگر اتاق خواب شما حالت ارامش بخش و ساکتی را نداشته باشد پشت سر گذاشتن این احساس و پناه بردن به ان بی فایده خواهد بود . اتاق خواب گرمسیری اتاقیست که ارامش را چه در شب و هنگام استراحت و چه در مواقع ناراحتی یا خستگی به شما ارزانی می دارد .
حتی تزیین چنین اتاقی با حسی از ارمش و اسودگی همراه خواهد بود . اولین موضوع تعیین نقطه اصلی جهت تمرکز پیاده کردن طرح بر روی ان می باشد . تصاویری با موضوعات گلها و حیوانات و گیاهان ایده اصلی چنین سبکی را خواهند داد . سعی کنید وسایلی با این مضومن پیدا کرده و در گوشه و کنار اتاق قرار دهید . به همین راحتی !!!!!
می توانید تصاویری از شاخ و برگ های پهن بر روی دویار اتاق خود نقاشی کنید . یا حتی شاخ و برگ های مذکور را خشک کرده وسپس قاب کنید و بر روی دیوار نصب نمایید . می توانید با انها درون قاب عکس منظره گرمسیری زیبایی را به تصویر بکشید یا برای متفاوت بودن یک منظره کاملا متضاد با نقاط گرمسیری .
رنگ دیوارها باید طبیعی و روشن مثلا سفید یا کرمی یا خاکستری روشن با بژ باشد . رنگ های سبز و ابی و زرد برای پویایی و شادابی اتاق و در سایر طرح ها به کار گرفته می شوند . نقاشی دیواری نیز می توانتد شامل خورشید در حال غروب و درخت های نخل باشد یا کاغذ دویاری گلدار هم انتخاب خوبیست .
کف اتاق می تواند به رنگ بلوطی یا قرمز تیره یا قرمز قهوه ای یا به رنگ ماسه های دریا باشد . کف پوش های لومینت کاملا مناسب چنین سبکیست .
یک پنکه سقفی با پره هایی شبیه برگ نخل و حباب هایی اویزان از زیر ان طرح شما را تکمیل می نماید . نور در اتاق مهم است اما در این سبک نباید منبع اصلی توجه شما باشد .
پرده ها و روتختی ها بهتر است دارای نقوشی از برگ ها یا خود درخت خرما و گل های ارکیده باشند . یک گلدان زیبا با گلهای ارکیده مصنوعی نیز کنار تخت قرار دهید . جنس وسایل اتاق نیز باید چوبی باشد .
منبع : P۳۰world


همچنین مشاهده کنید