شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

اتاق خواب مشرقی


اتاق خواب مشرقی
اگر اتاق خوابی کاملا مدرن و امروزی دارید شاید برای تنوع خوب باشد که در صوتر تمایل به تغییر دکوراسیون سبکی کاملا متفاوت یعنی سبک شرقی را انتخاب نمایید .
این سبک امروزه بسیار محبوب است و دو دلیل عمده برای این امر وجود دارد . اول حس همبستگی خانوادگی که در فرهنگ مشرق زمین به وفور مشاهده می شود . شاید یکی از مهم ترین موارد در نزد شرقی ها همین اتحاد و همبستگی خانوادگیست . ناهار ، شام و مناسبت های مهم در خانواده با حضور همه و در کنار هم انجام می شود . این موضوع با تاکید بر فضا در دکوراسیون شرقی کاملا مشهود می باشد .
پس برای این سبک مطمئن شوید فضای اتاق شما به گونه ایست که می تواند مجموعه ای خاص از رنگ ها و وسایل و دکوراسیون را در کنار هم تطبیق دهد . البته لازم نیست فضا به گونه ای باشد که پذیرای سایر افراد خانوده هم باشید این مکان خصوصی است اما باید به گونه ای باشد که همه لوازم ضروری درون ان جای گیرد .
موضوع دیگر علاقه شرقی ها به وفور نعمت و در حقیقت ثروت می باشد این موضوع در دکوراسیون خود را با رنگ های شاد و گرم نشان می دهد . رنگ های قرمز و ابی درخشان و طلایی براق در چنین دکوراسیونی ضروریست . در انتخاب تک تک لوازم به این رنگها دقت کنید و لوازم کوچک تر را به عنوان تزیینات بر روی لوازم اصلی تر قرار دهید . در چنین اتاقی یک قالی مشرقی پر نقش و نگار با رنگ های تند و به خصوص قرمز را فراموش نکنید . قالی را در پایین تخت پهن کنید .
میزهای قرمز رنگ نیز در این سبک جایگاه خاصی دارند . بهتر است دراور و تخت و میز ارایش نیز رنگ مشابهی داشته باشند . لوازم انتیک و عتیقه نیز کاملا مناسب چنین فضایی خواهد بود .
برای صمیمی تر نمودن فضا از صنایع دستی و قاب های زیبا بهره بگیرید . پاراوان های مزین و کمدهای لباس پرنقش و نگا نیز ایده خوبی خواهد بود .
این سبک وقت گیر بوده باید به همه جزییات دقت کنید و صنایع دستی مناسبی را برای اتاق خود انتخاب نمایید .
منبع : P۳۰world


همچنین مشاهده کنید