جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

اتاق خواب فرانسوی


اتاق خواب فرانسوی
اگر از دوست داران هنر و سبک های فرانسوی هستید اما امکان مسافرت مرتب به این کشور را ندارید می توانید با کمک طراحی اتاقتان به سبک فرانسوی حال و هوای انجا را همیشه با خود داشته باشید . طراحی این اتاق اسان است کافیست به لوازم و سبک های فرانسوی اندکی بیندیشید ....
لوازم چوبی در این سبک اصولا سفید هستند و از لوازم لوکس و تزیینی مانند فرش های ابریشمی ، پارچه های ابریشمی زربافت و پرده های خوش منظر تا حد ممکن استفاده نمایید .
مهم ترین عنص این اتاق حالت کمرنگ و در حقیقت سفید بودن ان است اگر می خواهید اندکی رنگ به اتاق اضافه کنید رنگ های سبز و ابی و طلایی بسیار بسیار کمرنگ را انتخاب نمایید . همچنین از لوازن انتیک استفاده نمایید تا طرح فرانسوی شما کامل شود .
البته از رنگ های گرم و روشنی مثل صورتی یا هلویی نیز برای رمانتیک تر شدن فضا می توان استفاده نمود . رنگ های خنثی نیز می توانند به اتاق اضافه شوند اما حتما باید در یک چهارچوب طلایی یا کرمی قرار گیرند . اتاق شما بسیار ملایم و فریبنده خواهد بود . بهتر است چند تابلو با طرح دلخواهتان را به دیوار بیاویزید تا نمای پرشکوه اتاق تکمیل شود .
بعد از رنگ مهم ترین موضوع انتخاب لوازم انتیک و شاهانه است . تخت خواب ، گل میز ها و سایر لوازم را از مغزه های انتیک فروشی خاص خریداری نمایید . قیمت این اجناس اغلب گران است اما با اندکی تلاش قیمت های مناسب تر را نیز خواهید یافت .
نکته مهم دیگر توجه به نور اتاق است . نور در چنین اتاقی باید بسیار ملایم باشد پس حباب های پر نور و درخشان را فراموش نمایید . آباژورهای سفید با کلاهک حریر نیز ترجیح دارند .
و یکی از مهم ترین عناصر دکوراسیون فرانسوی پرده است . دراپه های مجلل با پرده های حریر بلند که بر روی زمین پخش می شود را فراموش نکنید . چین ها ، دراپه ها و تزیینات پرده تا حد ممکن زیاد می باشد .
لوازم اتاق نیز دارایا طرح می باشند و استفاده از طرح های گلدار نیز ایده خوبی خواهد بود .
و نکته مهم دیگر در این سبک حتما باید دو اباژور در دو سمت تخت وجود داشته باشد . و همچنین یک صندوقچه یا جعبه در پایین تخت . می توانید پتوهای اضافی یا لباس ها یا حتی کتاب های خود را در این صنودق قرار دهید .
سبک فرانسوی سبکی با کلاس و زیبا برای اتاق شما خواهد بود .
منبع : P۳۰world


همچنین مشاهده کنید