جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

اتاق خواب ساحلی


اتاق خواب ساحلی
این سبک اتاق خواب بیشتر در میان نوجوانان طرفدار دارد . هر چند امروزه علاقه به این نوع سبک را می توان در بین سایر افراد و حتی افراد نسبتا مسن نیز مشاهده نمود . افرادی که عاشق ساحل و بازیهای ابی هستند دوست دارند که این سبک را وارد محل خواب خود نیز بکنند . انها می خواهند احساس خنکی و آرامش و تازگی ساحل را در اتاق خواب نیز داشته باشند .
شاید شما هم جز این افراد باشید و علاقه مند باشید تا چنین سبکی را برای خود برگزینید . اگر اتاق خواب شما اشفته و خسته کننده و دلمرده است استفاده از این سبک تغییر فضای خوبی را ایجاد خواهد کرد .
اولین موضوع در یک اناق خواب ساحلی طراحی ستاره دریایی و صدف ها و موجهای دریا بر روی دیوار می باشد . اما موارد دیگری را نیز باید مد نظر قرار داد .
لوازم نقش مهمی در ایجا حال و هوای ساحلی ایجاد خواهند نمود . لوازم مناسب زیادی برای این سبک وجود دارد اما مراقب باشید اتاق را زیاد شلوغ نکنید و لوازم هماهنگ را انتخاب نمایید .
رنگ ها نیز نقش مهمی را در این سبک ایفا می کنند . رنگ های روشن و ملیح در این سبک ارجحیت دارند . دقت کنید که استفاده از رنگ های ابی و سبز و زرد در کنار هم واقعا احساس ساحل را ایجاد خواهد نمود . رنگ های خنثی نیز یادآور موج ها و صدف هستند و هماهنگی خوبی با اتاق خواهند داشت .
بهتر است لوازم ساخته شده از صدف را در اتاق خود استفاده نمایید . مثلا چراغ خواب یا قاب عکسی که با صدف تزئین شده و یا کوزه های صدفی بر روی کمد نقش موثری دارند . می توانید صدف ها و مرجان ها و ستاره های دریایی زیبا را در اتاق قرار دهید و حتی پایه های میز و صندلی و تخت را با انها بیارایید .
تصاویری از دریا و ساحل نیز در اتاق نصب نمایید . این تصاویر را می توانید بر روی دیوار نصب کنید و قاب های کوچک تر را بر روی گل میزهای کنار تخت قرار دهید . البته سعی کنید مناظر زیبا و غیر تکراری را انتخاب نمایید .
نور نیز عنصر مهمی در چنین اتاقی است . شیشه لوستر شما باید شفاف باشد و بهتر است شکلی شبیه به یک صدف دریایی داشته باشد .
پتوها ، تشک ها و ملافه ها و پشتی ها و کوسن ها و حتی پرده ها همه و همه باید دارای طرح هایی از ساحل یا دریا باشند .
حتما در چنین اتاقی احساس نشاط خواهید کرد .
منبع : P۳۰world


همچنین مشاهده کنید