جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

اتاق خواب توسکانی


اتاق خواب توسکانی
اگر به فکر تغییر دکوراسیون اتاق خواب هستید استفاده از سبک توسکانی ایده خوبیه چون هم درست کردنش اسونه و هم احساس ارامش و رمانتیک بودن ایجاد می کنه . در اینجا به نکاتی برای ایجاد یک چشم انداز توسکانی وار در اتاق خواب اشاره می کنیم .
رنگ دویارها را به رنگ زنگی یا هر رنگ از طیف رنگ های خاک رنگ نمایید . توجه کنید که رنگ های درخشان مانند نارنجی سوخته یا اخرایی برای دست یابی به حس گرمی و نشاط سبک توسکانی ضروریست . این رنگ ها هم با مبلمان تیره و هم روشن همخوانی خواهند داشت . مبلمان تیره با رنگ درخشان و رگ دیوارها بیشتر به چشم می ایند و جالب است که همین اتفاق در مورد مبلمان ابی کمرنگ یا سفید نیز حادث می شود . رنگ امیزی می تواند بافت دار یا ساده باشد و حتی می توانید در صورت تمایل عکس هایی از گل ها را نیز بر روی دویار ترسیم کنید . یا حتی از کاغذ دویارهایی با مناظری از چشم انداز ساحل دریا استفاده نمایید . مناظر بسیار ارامش بخش هستند .
بهتر است در سقف شما تیرهای چوبی یا بافت اجری به کار رفته باشد اما انها را رنگ نکنید یا رنگشان را متضاد با رنگ دیوارها انتخاب نمایید . برای کف پوش نیز از سنگ های اخرایی یا اجرهای سفالی یا چوب قرمز استفاده کنید . رنگ زمین و دیوارها هماهنگ و قرمز و رنگ سقف روشن تر و متضاد است . این رتکیب رنگ چنین اتاقی است .
اما خوب وقتی نوبت به وسایل می رسه باید پول خرج کنید و لوازم زیبای محلی توسکانی مثلا یک تخت خواب منقش دست ساز یا یک قفسه کتاب توسکانی یا کمدهای دست ساز روستایی انها را خریداری کنید . لازم نیست همه وسایل البته همجنس و هم مبدا باشند سعی کنید انها را هماهنگ کنید مثلا یک چراغ با پایه ای از چوب لوط می تواند نمای زیبایی بر روی یک میز عتیقه قهوه ای تیره داشته باشد .
برای ایجاد یک نمای توسکانی حتی در صورت دسترسی نداشتن به وسایل دست ساز انها بعضی موارد در کنار رنگ دیوارها راه گشا می باشد . از کوزه ها و پارچ های سفالی قرمز رنگ بر روی گل میزهای کنار تخت بهره مند شوید . همچنین یک جاشمعی زنگاری رنگ با یک شمع اخرایی را در کنار تخت خود قرار دهید . پرده ها نیز باید دقیقا از زیر سقف شروع شوند تا حالتی رمانتیک و ارامش بخش ایجاد کنند . انها باید با لبه های تزیین خود پنجره شما را در برگیرند . در این اتاق ها استفاده از گلدان های اپارتمانی و قرار دادن انها بر روی میز ها یا دراورها نیز معمول می باشد .
نکته مهم دیگر اویزان کردن فرش یا گلیمی سنتی بر روی دیوار است .
ملافه ها را از رنگ های شاد اما کمرنگ انتخاب کنید تا تاکید اصلی بر روی رنگ دیوارها و زمین باشد . نور اتاق خواب نیز باید ملایم و ارام و رمانتیک باشد .
منبع : P۳۰world


همچنین مشاهده کنید