چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

اتاق خواب آسیایی


اتاق خواب آسیایی
وقتی صحبت از دکوراسیون آسیایی می شود اولین چیزی که به ذهن می آید رنگ های فراوان و گرم و نقش های بدیع و زیباست . اما به یاد داشته باشید که اسیا منطقه بزرگیست که سبک های مختلفی چون ایرانی ، هندی ، چینی و ژاپنی را شامل می شود .
طرح های آسیایی با نیازهای امروزی هماهنگ شده و بدون دور شدن از اصالت و هدف اولیه خود به شکلی امروزی تبدیل شده اند . از این رو این طرح ها اخیرا در غرب نیز طرفداران زیادی پیدا نموده اند .
تخت خواب های صاف و کوتاه ژاپنی از جمله مواردیست که محبوبیت زیادی در دنیا پیدا کرده است . ملافه های سفید به همراه تعدادی بالشت ها و کوسن های رنگی برای جلوه بخشیدن به چوب تیره یک تابلو نقاشی زیبا می شود که حس ارامش را در انسان بیدار می کند . یا با توجه به سایر سبک های اسیایی می توانید تخت خواب های تاج دار یا ستون دار را انتخاب کرده و پرده های حریر رنگین در اطراف آن بیاویزید . هدف اصلی از نصب این پرده ها در قدیم دور نگه داشتن حشرات مزاحم بوده است . این پرده های سبک و خوشرنگ حسی رمانتیک را نیز ایجاد می نمایند . همچنین می توانید از تخت خواب های بامبو یا نمدهای ژاپنی نیز در اتاقتان استفاده کنید . برای رنگین نمودن اتاق تعداد زیادی کوسن های رنگین ایرانی و هندی را در اطراف اتاق پخش کنید .
مبلمان این اتاق ها ساده و کاربردی هستند . و طرح ها خطی و ساده . کمد ها معمولاً دارای کناره های صاف و بدون انحنا و از رنگ چوب تیره هستند . در این اتاق ها حتما صندوق هایی برای نگه داری وسایل وجود دارد . همچنین سبدهای حصیری یا جعبه های رنگین نیز ایده جالبی در این اتاق ها خواهد بود . توجه کنید تمامی عناصر این اتاق ها کاربردیست . هم چنین گاهی یک یا دو صندلی چوبی نیز در کنار تخت ها قرار دارد اما اکثرا ترجیح داده می شود که بر روی زمین نشسته شود از همین رو معمولا گلیم ها یا قالی های رنگین زیبایی بر روی زمین پهن کرده و متکاها و کوس نهای رنگینی بر روی انها قرار می دهند .
می توانید لوازم دیگری مثل گلدان و آینه های برنجی و قاب های عکس را نیز به اتاق اضافه کنید . برای کف اتاق بهتر است از پارکت های چوبی یا کف پوشی با طرح چوب استفاده نمایید . همچنین می توانید از کف پوش های لومینت یا بامبو نیز بهره مند شوید . نور اتاق ملایم است و هم می توانید از چراغ های پایه بلند و هم سقفی در کنار هم استفاده کنید .
اتاق خواب های اسیایی رنگین و جذاب هستند . برای اسیایی کردن اتاق اولین گام انتخاب یک فرش رنگی یا چراغ های اویز رنگین با طرح های سنتی است . اما لوازم باید حداقل باشد . لوازم دکوری این منطقه نیز فراوان است و می توانید مطابق با سلیقه خود اقدام کنید .
منبع : P۳۰world


همچنین مشاهده کنید