سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

اتاق خواب وسترن


اتاق خواب وسترن
طراحی یک اتاق خواب وسترن یا غربی کاری راحت می باشد . در اطراف شما انواع و اقسام لوازم مناسب این دکوراسیون وجود دارد . حتی اگر در انباری و چمدان های بسته خود جست و جو کنید به تزئینات قابل استفاده زیادی برخورد می کنید . در اینجا ایده هایی برای طراحی چنین اتاق هایی را بیان می کنیم .
● لوازم
یکی از مرسوم ترین موارد در چنین اتاق خواب استفاده از چرم و پوست گاو است که یادآور غرب وحشی است . شما می توانید در مغزه های چرم فروشی یا دکوراسیونی انواع چرم های تزئینی مناسب را پیدا نمایید . البته حتما لازم نیست جنس انها از چرم باشد بلکه داشتن بافت و نقشی چرم مانند نیز کافی است . می توانید چنین پوششی را در کف اتاق قرار دهید یا به دیوار نصب کنید یا به عنوان رومیزی مصرف نمایید . در هر حال رنگ های قهوه ای تیره ، قهوهای – قرمز و بژ را فراموش نکنید .
یکی از نقاط مناسب برای استفاده از چرم ها به عنوان قسمتی تزیینی بر روی تخت یا پوشش صندلی و یا تکه ای تزیینی بر روی گل میزهای کنار تخت است . و البته تکه ای چرم به جای کف پوش بسیار جذاب خواهد بود . می توانید تخت و گل میزهای دست ساز خود را نیز با همین مایه طرح انتخاب نمایید . این اتاق بسیار جذاب و منحصر به فرد خواهد بود .
شاخ های حیواناتی مثل میش و گاو نیز همواره در کنار چرم وجود دارد . این شاخ ها اصولا مربوط به گاو یا گاومیش یا بزهای کوهی است . اما با توجه به سلیقه شخصی می توانید از شاخص های گوزن یا بوفالو یا میش نیز استفاده کنید . این شاخ را بر روی دوار و ترجیحا در بالای در ورودی نصب کنید . شاید بخواهید اتاق خواب شما براق و واکس زده باشد اما در این نوع طرح بهتر است حال و هوای قدیمی تر و کهنه تری را بر اتاق حاکم کنید .
سایر لوازم دکوری که می توانید در این اتاق استفاده کنید عبارتند از تپانچه های کابوی ها ، مهمیز ، کلاه های مخصوص کابوی ها ، دستمال گردن ، نعل اسب و اینه هایی با قاب قدیمی چوبی . می توانید کلاه و ها و دستمال گردن ها را به دیوار نصب کنید اما تعداد ان را زیاد نکنید چون باعث کوچک به نظر رسیدن اتاق خواب می شود . همچنین می توانید یک قفسه چوبی انتیک به دیوار نصب کرده و لوازم تزیینی وسترن را روی ان قرار دهید . ایده بسیار جالب دیگر تهیه قاب عکس های سیاه و سفید از کابوی ها ، اسب ها و کاباره های وسترن و استفاده از قاب های فلزی قدیمی و یا قبا های چوبی کلفت است .
● نور و مبلمان
لوازم روشنایی زیادی وجود دارد که یادآور حال و هوای مزارع خواهد بود . می توایند یک چلچراغ بزرگ مدل وسترن در کنار تخت قرار دهید یا از دیوارکوب ها و چراغ های دیواری بات مدل های قدیمی بهره مند شوید . نور ترجیحی در این اتاق ها نور زرد می باشد . لامپ ها ، لوسترها ، دیوارکوب ها و چلچراغ هایی با طرح وسترن و ترکیب شده با طرح های فلزی نمایی جذاب ایجاد می کند .
جنس مبلمان را نیز بهتر است از چوب بلوط یا ماهاگون انتخاب نمایید . لوازم فلزی قیدمی نیز مناسب می باشند . می توانید تخت خود را با چرم مزین نمایید . زیاد هم نگران نو و براق بودن لوزام نباشید ساده تر و قدیمی تر بهتر است .
بهترین ست مبلمان عبارت است از یک یا دو گل میز ، یکی یا دو صندلی راحتی و قفسه ای وسترن . یک میز ارایش به سبک وسترن با چراغ هایی با حباب های زرد نیز ایده خوبیست . در اتاق را نیز در صورت امکان با رنگ و بافت چوب بلوط رنگ کرده و دستگیره ان را برنزی یا نقره ای انتخاب کنید . اگر قسمتی از اتاق شما به حمام یا رختکن راه دارد در ان قسمت را از درهای دو لنگه ای کاوبی ها انتخاب کنید .
در صورت وسیع بودن اتاق یک بار کوچک چوبی نیز در کنار اتاق جذاب می باشد .
منبع : P۳۰world


همچنین مشاهده کنید