چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

اتاق خواب ژاپنی


اتاق خواب ژاپنی
آیا دوست ندارید بعد از یک روز پرمشغله و سخت در یک اتاق ارم و دنج استراحت کنید؟ اتاق خواب ژاپنی این محیط را دقیقا فراهم می کند . در اتاق هایی با سبک ژاپنی احساس ارامش و اسایش خاطر زیادی وجود دارد .در ادامه به شرح بعضی از عناصر این اتقاها پرداخته می شود .
اولین عنصر لازم برای هر اتاق خواب ژاپنی یک تخت خواب کوتاه و مسطح است که ممکن است بدنه ای داشته باشد یا نداشته باشد . بدنه اطراف آن رد صورت وجود معمولا منحنی و شیب دار است . تخت در وسط اتاق یا رو به پنجره قرار می گیرد . پنجره ها بلند و پهن بوده و اصولا باز هستند تا نور طبیعی وارد اتاق شود.
یک نکته مهم در اتاق خواب های ژاپنی کمینه سازی است . از تزیینات یا دکور اضافی استفاده نمی شود . خط ها روشن و واضح و رنگ ها اصولاً تیره است . تخت خواب اصولا از جنس چوب به رنگ قهوه ای تیره یا سیاه و ملافه ها کاملا سفید است . از بالشت های تیره مانند قرمز ، مسی ، سبز یا بنفش بر روی آن استفاده می شود . وسائل ژاپنی معمولا چندکاره هستند و از همین رو اصولا در تخت خواب ها شاهد وجود کشوهایی می باشیم .
چون وسائل زیادی داخل اتاق خواب ژاپنی نیست پس اجزای موجود مهم و ضروری هستند . این اجزا شامل تخت ، میز ارایش ، کمد و چراغ خواب و پایه می باشد . گاهی یک میز کوچک چایی و صندلی هم دیده می شود .اگر به جای بیشتری برای نگه داری اشیا نیاز باشد از یک صندوق استفاده می شود که آن را در ژاپنی tansu می نامند و چوب های سبک مانند نارون قرمز یا بامبو ساخته می شود . همان طور که گفته شد وسائل چندکاره بوده و میزارایش حتما کشودار هست .
هماهنگی در اتاق های ژاپنی بسیار مهم است . به همین دلایل تمام وسائل چوبی را از یک نوع درخت مثلا ماهون یا گیلاس انتخاب می کنند . همانهنگی با طبیعت نیز اهمیت زیادی دارد و معمولا یک گیاه گلدانی در اتاق خواب وجود دارد که در گوشه اتاق یا بر روی تخت چراغ خواب قرار می گیرد . گاهی به جای گل از تابلویی با منظره دریا یا طبیعت استفاده می شود . دیوارها را نیز رنگ روشنی مانند لیمویی یا کرمی می کنند.
راه دیگری برای ژاپنی کردن اتاق نیز وجود دارد و تمام وسائل مربوط به فرهنگ های خاص را از اتاق بیرون کنید . اسباب اضافه را بیرون بریزید و از چراغ های ژاپنی ، عروسک گیشا یا جدا کننده های اتاق به سبک ژاپنی استفاده نمایید . این حالت مدرن تر نیز خواهد بود .
دکور اتاق خواب های ژاپنی ساده و زیبا است و به راحتی قابل انجام است .
منبع : P۳۰world


همچنین مشاهده کنید