پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

تنور مدرن برای نان‌ها


تنور مدرن برای نان‌ها
هرچند توستر یکی از وسایل ضروری آشپزخانه به شمار نمی‌آید اما داشتن آن به صرف صبحانه‌ای تازه و لذت‌بخش کمک می‌کند.
توستر از آن دسته وسایل آشپزخانه مدرن به شمار می‌آید که بالطبع استفاده از آن هم با مواد غذایی امروزی امکان‌پذیر است.
البته برخی انواع توستر وجود دارد که شبیه مایکروفر است و حتی می‌توان نان سنگک را هم در آن برشته کرد. اما در انواع متداول توستر تنها می‌توان نان های توست را قرار داد تا برشته شوند.
درتوستر معمولا ۲ یا ۴ محفظه ویژه برای قرار دادن نان‌های توست مربع و یا مستطیل شکل وجود دارد و با کمک درجه های روی آن می توان زمان و اندازه توست شدن نان را تعیین کرد.
مصرف نان برشته نه تنها طعم خوبی به صبحانه می دهد بلکه برای معده هم سودمند است و به افرادی که دچار بیماری‌های معده هستند همواره توصیه می‌شود که از مصرف نان‌های خمیر اجتناب کرده و نان برشته میل کنند.
اغلب توستر‌ها دارای یک اهرم هستند که با فشار دادن آن رو به پایین، عملیات توست کردن آغاز می‌شود. اما همین اهرم، اصلی‌ترین بخش توستر است که خراب شدن آن مانع از فعالیت توستر می‌شود.
حتی بالا آمدن خیلی کند یا سریع این اهرم هم می‌تواند نان را خیلی خمیر یا بیش از حد برشته کند. پس همواره توجه داشته باشید که با این اهرم با ملایمت و دقت رفتار کنید.
یکی دیگر از مشکلاتی که معمولا برای توستر‌ها پیش می‌آید، گیر کردن نان در دستگاه و سوختن آن است. اگر نان در توستر گیر کرد از تکان دادن شدید دستگاه خودداری کرده و سعی کنید با کمک گیره، نان را بیرون بیاورید.
اگر می‌خواهید عمر توستر خود را افزایش دهید، پس از هر بار مصرف آن را تمیز کرده و خرده‌های نان را از حفره‌های آن خارج کنید تا با داغ شدن دوباره، خرده‌های نان نسوزد و به دیواره‌ها نچسبد.
البته نباید فراموش کرد که برای برخورداری از نانی برشته و دلچسب، حین خرید نان باید به تاریخ انقضای آن توجه کنید چون نان‌های تاریخ گذشته داخل توستر مزه بسیار بدی پیدا می‌کنند.
منبع : همشهری آنلاین


همچنین مشاهده کنید