شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

۲۰ مرداد: در شهر چه گذشت؟!


۲۰ مرداد: در شهر چه گذشت؟!
شماری از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر از اینکه برخی از تزریقاتی‌ها نداشتن سرنگ را بهانه کرده و از ارائه سرویس به بیمار خودداری می‌کنند، گلایه دارند.
● سرنگ نداریم
به گفته آنها در برخی از تزریقاتی‌ها در صورتی که بیمار سرنگ به همراه نیاورده باشد از وی خواسته می‌شود تا به داروخانه رفته و سرنگ تهیه کند.
این در حالی است که برخی بیماران از حال مساعدی برخوردار نیستند و همراهی هم ندارند که این خرید را برای آنها انجام دهد و به این ترتیب ، دچار سرگردانی و معطلی می‌شوند.
درخواست پرسنل تزریقاتی از بیمار برای تهیه سرنگ در حالی انجام می‌شود که اصولا انتظار می‌رود همانگونه که از نام این محل پیداست، ابتدایی‌ترین ابزار برای تزریق، یعنی سرنگ در آن موجود باشد؛
البته در موارد معدودی هم دیده شده است که سرنگ موجود بوده و تنها به این دلیل بیمار دنبال سرنگ فرستاده می‌شود که از تعداد سرنگ‌های موجود در تزریقات کم نشود.
این درحالی است که می توان به اندازه کافی سرنگ تهیه ‌نمود و در مقابل، هزینه آن را از بیماران دریافت کرد.
● چای دراستکان کدر
چای یکی از آن نوشیدنی‌هایی است که برای ما ایرانی‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و از سوی دیگر، متخصصان نیز نوشیدن چند فنجان از آن را در طول روز توصیه می‌کنند. اما گاهی ظروفی که برای سرو کردن این نوشیدنی استفاده می شودآن را به یک نوشیدنی آلوده تبدیل می‌کند.
متاسفانه در برخی از ادارات یا رستوران ها و به خصوص چایخانه‌ها، فنجان و استکان هایی که برای چای مورد استفاده قرار می‌گیرد به شدت کثیف و جرم گرفته ‌است. جرم این ظروف از آنجایی ناشی می‌شود که استکان‌ها به خوبی شسته نمی‌شود و آثار باقیمانده از چای‌ روی آنها جرم ایجادمی‌کند.
خوب است که در شست وشوی استکان‌ها دقت بیشتری صورت گیرد تا هم ظاهر آنها دلنشین‌تر باشد و هم چایی که در آن ریخته می‌شود، آلوده نشود.
● توپ سنگین، شیشه ترد
اگر امکان این وجود داشت که در کنار طرح خارج کردن مشاغل پر سر و صدا از مرکز شهر،‌ طرح خارج کردن بازی‌های پر سر و صدا و به اصطلاح شیشه‌شکن از کوچه‌ها نیز به اجر‌ادر‌می‌آمد بسیار ی از شهروندان نفسی به راحتی می‌کشیدند.
در کوچه‌های دارای سبد بسکتبال، به دلیل سنگینی توپ این بازی،‌ در کنار صدای آن و هیاهوی بازیکنان، هر چند روز یکبار یک شیشه شکسته نیز نصیب همسایه‌ها می‌شود.
این در حالی است که تاسیس زمین‌های بازی مجهز به دروازه فوتبال و سبد بسکتبال در هر محله‌ای از ضروریات است و شاید کمبود آن منجر به سر از خاک درآوردن سبد بسکتبال در وسط کوچه و خیابان شده است.
شاهد این موضوع نیز زمین‌های بازی شلوغ محله‌هاوسبدهای بسکتبال آن است. به طور حتم افزایش زمین‌های بازی هم آسایش ساکنان محل را تامین کرده و هم اوقات فراغت جوانان را پر و پیمان می‌کند.
● پیاده‌‌رو باریک می‌شود
این طور که برخی پیمانکاران ساختمانی پیش می‌روند تا چند وقت دیگر ممکن است یک تابلوی جدید راهنمایی و رانندگی آن‌هم برای عابران پیاده‌ نصب شود. نصب تابلوی«‌پیاده‌رو باریک می‌شود» از آن جهت لازم به نظر می‌رسد که در برخی نقاط شهر پیمانکاران ساختمانی حسابی حریم پیاده‌رو را نقض کرده و به سمت آن پیشروی کرده‌اند.
گل‌ها و درختان و باغچه‌ این مناطق هم در اغلب اوقات تقصیری ندارند؛ زیرا هنوز کسی وقت نکرده برای هرس کردن و آرایش شاخ و برگ اضافه، به اصطلاح سری به آنها بزند.
بنابراین در برخی از این پیاده‌رو‌های اشغال‌شده، رهگذران مجبورند برای عبور و مرور ابتدا به طرف مقابل اجازه عبور دهندتاپس از آن بتوانند از پیاده‌رو یا معبر جدید عبور کنند؛ زیرا این محدوده به حدی باریک است که فقط یک نفر قادر به عبور از آن است.
منبع : همشهری آنلاین


همچنین مشاهده کنید