پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

زهر چشم از ته‌دیگ


زهر چشم از ته‌دیگ
با اینکه بسیاری از آشپزخانه‌ها به تسخیرماشین‌های ظرفشویی درآمده‌اند اما کدبانوی منزل، اسکاچ و سیم‌ظرفشویی را همچنان برای زهر چشم گرفتن از قابلمه ته گرفته‌ای که پاک نشده، نگاه‌ می‌دارد.
به نظر می‌رسد تکنولوژی هنوز نتوانسته از پس زدودن ته‌دیگ‌های سوخته و لکه‌های سخت برخی ظروف برآید بنابراین وجود اسکاچ و سیم‌ظرفشویی حتی در قرن بیست ویکم نیز ضرورت اجتناب ناپذیر یک آشپزخانه کامل است.
با وجود این، برخی افراد از زنگ زدن سیم‌های ظرفشویی گله دارند. برای درمان زنگ‌زدگی سیم‌های ظرفشویی می‌توانید سیم را پس از شستن با آب، روی فویل (قطعه‌ای کاغذ آلومینیومی) قرار دهید،‌ سپس روی شعله کوچک چراغ گاز بگذارید تا حرارت شعله آرام آرام آب آن‌ را بگیرد و خشک کند.
همچنین می‌توانید همیشه در کنار سینک ظرفشویی یک لیوان پلاستیکی یا شیشه‌ای حاوی محلول آب و صابون بگذارید. هر بار پس از استفاده از سیم‌ظرفشویی آن‌را داخل محلول آب و صابون قرار دهید و مطمئن باشید که علاوه بر پاکیزگی، زنگ هم نمی‌زند.
اما برای اینکه با صرف انرژی زیاد به جان ظرف‌ها نیفتید و دست‌ آخر یک سیم‌ ظرفشویی کج و معوج نصیبتان نشود، بهتر است برای پاک کردن ظرف‌های ته گرفته، مقداری جوش شیرین در آن بریزید و فقط به اندازه مرطوب شدن به آن آب اضافه کنید.
پس از چند ساعت مواد سخت و چسبنده به راحتی از ظرف جدا می‌شوند. برای تمیز کردن سینک ظرفشویی نیز از سیم‌ ظرفشویی یا اسکاچ استفاده نکنید. این دو به علاوه مواد ضد عفونی‌کننده قوی برای کدر و خش‌دار کردن سینک کفایت می‌کنند.
بنابراین توصیه می‌شود برای تمیز کردن سینک و سایر لوازم استیل از جوش شیرین به عنوان پودر تمیز کننده استفاده کنید. برای از بین‌بردن لک و آلودگی سینک‌های آلومینیومی و چینی نیز محلول پودر ماشین لباسشویی توصیه می‌شود.
کشیدن پارچه‌ای آغشته به سرکه سفید نیز برای از بین بردن لکه‌ها و رسوبات روی سینک مناسب‌تر است و به هیچ‌وجه آن‌را کدر نمی‌کند.
منبع : همشهری آنلاین


همچنین مشاهده کنید