جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

جزیره زیبای قشم


جزیره زیبای قشم
جزیره زیبای قشم با فرصتهای عالی تجاری ، دارای مساحتی ۲.۵ برابر بزرگتر از سنگاپور و بحرین می باشد. این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن های سفید و غروب منحصر به فرد به عنوان بهشت مرجان های دریایی شناخته می شود.
● تاریخچه
تاریخ قشم به قبل از اسلام باز می گردد ، ایلامی ها قرنها قبل از میلاد مسیح در آن سکونت داشته و نام هایی چون کیش ، کشم ، قشم و تنب بر آن نهاده بودند.
این جزیره به دلیل موقعیت استثنایی ژئوپلیتیکی ، همواره در معرض حمله بیگانیگان قرار می گرفت ، از جمله این حمله ها می توان هجوم اسکندر مقدونی ، حمله حکومت های امویان و عباسیان در عربستان و حمله پرتغالیها و انگلیسی ها را به این جزیره نام برد.
براساس شواهد تاریخی ، جزیره قشم یک مرکز تجاری و کشتیرانی بسیار پر رونق بوده و امروزه نیز تمامی کشتی هایی که قصد بارگیری از کشورهای حاشیه خلیج فارس را دارند باید از سواحل جنوبی آن بگذرند و بسیاری از هواپیماهایی که قصد پرواز از شرق به غرب زمین را دارند باید از حریم هوایی آن عبور کنند.
جاذبه های توریستی از سال ۲۰۰۰ ، قشم به عنوان یک جزیره آزاد تجاری شناخته شد و از آن پس فضای بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در آن بوجود آمد.
یک منبع رسمی سازمان تجارت آزاد قشم اعلام کرد که این جزیره توانایی پذیرش ۱.۵ میلیون مسافر در ایام تعطیلات نوروز را دارا می باشد. جنگلهای وسیع دریایی هورا یکی از زیباترین جاذبه های توریستی این جزیره می باشد.
و بر اساس موقعیت آب وهوایی قشم سالانه در حدود ۱.۵ در صد از پرندگان جهان و ۲.۵ در صد از پرندگان بومی ایران به جنگل های هورا که اولین پارک ملی طبیعی ایران است ، مهاجرت می کنند.
قصر قدیمی پرتغالی ها ، مسجد باستانی سید مظفر و زیارتگاه بی بی مریم ، تالاب ها و جنگلهای دیدنی در کنار آبهای لاجوردین خلیج فارس از دیگر جاذبه های توریستی این جزیره تاریخی می باشد.

http://payvand.com/news
منبع : سایت فریا


همچنین مشاهده کنید