پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

از خواص درمانی پوست سیب


از خواص درمانی پوست سیب
خوردن روزانه یک سیب با پوست، می تواند از بیماری سرطان جلوگیری کند. تحقیقات نشان می دهند که صد گرم سیب تازه بهمراه پوست خود، حاوی ترکیب آنتی اکسیدانی (antioxidant) است که ۱,۵۰۰ میلی گرم ویتامین C بهمراه دارد.
آنتی اکسیدان، ترکیبی است که از رشد سلولهای سرطانی جلوگیری می کند. تحقیقات به عمل آمده توسط پژوهشگران و انکولوژیستها ثابت کرده است که مصرف پوست سیب از بروز اغلب سرطانها بویژه سرطان روده و جگر جلوگیری می کند. همچنین خوردن سیب با پوست به بیماران سرطانی نیز توصیه می گردد، چراکه این میوه لذیذ، در درمان این بیماری بسیار کارا و موثر است.
پیشنهاد برخی از پزشکان به بیماران سرطانی، مصرف سه عدد سیب در روز، البته با پوست است. یک عدد (نیم ساعت) قبل از صبحانه، یک عدد قبل از نهار و یکی پس از شام. شاید خوردن سیب بدون پوست لذیذ تر از سیب با پوست آن باشد، اما این نکته را نباید فراموش کرد که با پوست کندن سیب و دور انداختن آن، در واقع خاصیت اصلی آن دور انداخته می شود.
پوست سیب هر چه سرخ تر باشد حاولی آنتی اکسیدان بیشتری است.
● مزایای دیگر
این میوه همچنین دارای ویتامینهای آ، ب و ث است، که این ویتامینها داروی اکثر بیماریها بشمار می روند.
پوست سیب به عنوان شستشو دهنده روده بویژه روده بزرگ محسوب می شود. این میوه در از بین بردن عفونتها بسیار موثر عمل می کند. آب سیب نیز سموم بدن را دفع می کند. پزشکان معمولا برای اطفالی که سیستم دفاعی بدن آنها ضعیف است، نوشیدن آب سیب را توصیه می کنند.
همچنین آب سیب و خوردن خود آن سیستم عصبی را تسکین می بخشد، به همین خاطر افراد عصبی با خوردن آب یا خود سیب می توانند از آرامش بیشتری برخوردار باشند. این آرامش عصبی همچنین به خواب بهتر نیز کمک می کند. اگر شبها مشکل بد خوابی دارید، به شما پیشنهاد می شود تا یک ساعت قبل از خوابیدن، یک عدد سیب میل کنید.
سیب رنده شده برای بیمارانی که از زخم معده رنج می برند بسیار مفید است.
خوردن حداقل سه سیب در روز نه فقط از سرطان جلوگیری می کند، بلکه بیماریهای قلبی و حمله قلبی را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

Gesundheit Magazin
منبع : سایت فریا


همچنین مشاهده کنید