جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

چند دقیقه با شیردلان


چند دقیقه با شیردلان
● رزمنده‌ها چه امتیازاتی نسبت به دیگران دارند؟
خیلی جرأت می‌خواهد. باید خیلی شجاع بود. باید واقعا اعتقاد داشت. این همه را و خیلی چیزهای دیگر را باید داشته باشی تا بتوانی جانت را بگیری دستت و ببریش جلوی توپ و تانک. شوخی نیست. جنگ است. معلوم نیست حالا که داری به همسنگری‌ات می‌خندی تا یکی دو دقیقه دیگر به حوری‌ها نخندی. گلوله است دیگر. می‌آید می‌خورد صاف توی سر آدم و در کسری از ثانیه دیگر نه می‌شنوی و نه می‌بینی و نه می‌توانی حرف بزنی. چرا؟ چون گلوله شوخی ندارد و گفتگوی تمدن‌ها هم سرش نمی‌شود. خلاصه رزمنده بودن و جنگیدن خیلی چیزها می‌خواهد که هر کسی ندارد. به جایش رزمندگان یک امتیازاتی هم دارند که همه ندارند.
● امتیازات یک رزمنده:
▪ خدا دوستش دارد:
کسی که برای خدا حاضر است از همه چیزش بگذرد و حتی از بهترینشان که همان جانش است پس حتما عاشق خداست و خدا هم او را دوست دارد.
عاشقان کشتگان معشوق‌اند بر نیاید ز کشتگان آواز
▪ درهای آسمان به رویش باز است:
یک داد و ستد ساده است. او جانش را می‌دهد و خدا هم آسمان را در اختیارش قرار می‌دهد و برکت را نازل می‌کند برای او. اگر هم که در این راه جانش را از دست بدهد، می‌بردش کنار خود و آسمان را جایگاهش قرار می‌دهد. به این می‌گویند یک بده و بستان عادلانه.
▪ چشم امید مردم به اوست:
مردم دلشان به کسی قرص است که موقع سختی‌ها به دادشان برسد. جنگ هم که شود، دلشان به رزمنده‌ها خوش است که بایستند جلوی دشمن که نکند جان و مال و ناموسشان را ازشان بگیرند.
▪ بهترین مردم است:
کسی که همه چیزش را بگذارد و برود جنگ که هر آینه ممکن است بوی الرحمن‌اش بلند شود تا به دین خدا کمک کند و مردم هم از شر دشمن در امان باشند، احتمالا باید بهترین جایگاه‌ها را هم بین مردم داشته باشد و هم برای خدا.
▪ هر کس آزارش دهد با خدا طرف است:
خیلی بی‌انصافی است که آدم بخواهد رزمنده‌ای را بیازارد. مثلا وقتی جنگ است برود و خانواده‌اش را برای دیرکرد اجاره خانه آواره خیابان‌ها کند. البته این خیلی بدش بود. حتی اگر برود و پشت سرش حرفی بزند که رنجیده خاطر شود. رزمنده فقط خدا را دارد چون از همه چیز گذشته است. خدا هم حامی خوبی برایش است. پس از طرف شدن با خدا به این روش بترسید. یکهو می‌زند و سوسکتان می‌کند، ها!
▪ هر کس کمکش کند هم با خدا طرف است:
به خانواده رزمنده وقتی خودش نیست برسید. رزمنده را کمک کنید. از کوچک‌ترین کمک‌ها هم نگذرید. حتی از رساندن نامه‌هایش به خانواده‌اش. اجرتان با امام حسین (ع).
منبع : ۵ روز


همچنین مشاهده کنید