جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

هنر دوست‌داشتن


هنر دوست‌داشتن
بنا بر یک نظر‌سنجی که اخیراً در یکی از نشریات درج شد ۱۵ درصد زنان بیشتر وقتی مجذوب شوهرانشان می‌شوند که در کارهای خانه با آنها همکاری کنند. چرا؟
خب، برخی از ما زنان جدا از اینکه از دیدن همسرمان که پیش بند بسته و در شستن ظرف و ظروف و کارهای خانه به ما کمک می‌کند لذت می‌بریم، دوست داریم از آقا یا مرد خانه مان تعبیر و تفسیری از آن خودمان را داشته باشیم. درست است، چون همین همکاری مرد‌ها در کارهای خانه ولو آنکه در جمع و جور کردن آشپز خانه یا رعایت نظم و انضباط در استفاده و نگهداری وسایل شخصی خودشان باشد، باعث می‌شود که ما خانمها فرصت بیشتری برای استراحت داشته باشیم.
با اینکه امروزه اکثریت ما زنها در بیرون از خانه کار می‌کنیم هنوز هم حجم عظیمی از کارهای خانه بر دوش ماست. نتیجه یک بررسی در انگلیس نشان می‌دهد که زنان متاهل در هفته ۱۵ ساعت از وقت خود را صرف رسیدگی به کارهای خانه می‌کنند، در حالی که مردان متاهل در هفته فقط ۵ ساعت از وقتشان را به همکاری در خانه اختصاص می‌دهند.
این بررسی همچنین حاکی از آن است که خانم‌های متاهل نسبت به دوران پیش از ازدواجشان در هفته ۵ ساعت بیشتر در خانه کار می‌کنند، در حالی که مردها پس از پشت سر گذاشتن دوران مجردی، از مقدار وقتی که صرف رسیدگی به امور خانه می‌کردند کاسته‌اند.
بنابراین، بی‌انصافی است که از زنان بخواهیم وقت بیشتری را به کار در خانه اختصاص دهند آن هم فقط به این دلیل که: تو زنی و کارهای خانه با توست، یا کار بیرون با آقایونه و کار خونه با خانم‌هاست. بله، خیلی‌ها فکر می‌کنند چنین تقسیم‌بندی از کار آن هم به اعتبار جنسیت، گریز‌ناپذیر است به خاطر داشته باشید اگر همسرتان شما را دوست داشته باشد و به شما احترام بگذارد، از همکاری در کارهای خانه روی گردان نخواهد بود و وقتی به او بگویید که پاداش این همکاری، داشتن محیطی آرامتر خواهد بود ، با میل و رغبت از همکاری با شما استقبال می‌کند.

ملک‌دخت قاسمی نیک‌منش
منبع : همشهری انلاین


همچنین مشاهده کنید