سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

دیگران با شما «هم احساس» می شوند


دیگران با شما «هم احساس» می شوند
اگر شما افسرده و بی حوصله باشید افراد دیگری که با شما در یک جا کار می کنند از این حالت شما متاثر می شوند و حتی اگر شما سعی کنید از دفتر کار خود بیرون نروید،باز هم انرژی شعور شما-یا هر نام دیگری که به آن می دهید-از پس دیوارها فراتر رفته و با طی فواصلی به دیگران خواهد رسید.
از طرف دیگر، اگر شما پر انرژی و پرشوق باشید در این حالت نیز افراد پیرامونتان را از خود متاثر خواهید ساخت زیرا با گوش دادن به شما و دیدن شما تحت تاثیر قرار می گیرند و حتی بدون دخالت حواس نیز روحیات آنها از روحیات شما متاثر می شود. به این ترتیب می توان گفت که شما از جهات دیگری غیر از آنچه احتمالاً خودتان می دانید، یک «مدیر» هستید.
بنابراین، برای یک مدیر بسیار مهم است که بتواند از سطح آلفا به منظور جبران کاستیهایی که در زمینه ی رفتار،میزان انرژی و تندرستی خود دارد، نه فقط به دلایل شخصی بلکه برای تامین منافع شرکت و کارکنان آن، سود جوید، چون که هر چه بیشتر دیگران به موقعیت شما احترام بگذارند و هر چه بیشتر شما با آنها حسن تفاهم داشته باشید، آنها از خود واکنشهای مثبت بیشتری به شما نشان خواهند داد.
شما وظیفه دارید که از نظر جسمانی و روانی خودتان را در سطح بالاتری از افراد کم نفوذ و تاثیر نگه دارید. برای اینکار کافی است که سطح آلفا را در کنترل خود بگیرید، سطحی که در آن امواج مغزی با فرکانس ده سیکل در ثانیه دارای طبیعی ترین، هماهنگترین و سالم ترین حالات هستند.

خوزه سیلوا- کتاب مدیر روشن بین
منبع : زندگی دوست داشتنی


همچنین مشاهده کنید