شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

سیب معجزه ای برای زیبایی


سیب معجزه ای برای زیبایی
یك محقق جوشانده پوست میوه سیب و مصرف آن را جهت رفع اختلالات و درمان بسیاری از بیماری ها از جمله روماتیسم مؤثر دانست.
معصومه كبیری اظهار داشت: سیب باعث پاك كردن معده، تقویت فكر، سلسله اعصاب، قلب و كبد، درمان اسهال و پایین آورنده تب و بوییدن آن نیز برای رفع تنگی نفس بسیار سودمند است.
وی گفت: این میوه‌ حاوی انواع ویتامین‌ها، آهن، كلسیم، مس، روی، اسیدهای آمینه، مواد پروتئینی است و با داشتن الیاف سلولزی از بروز سرطان پیشگیری می‌كند.
این محقق به افرادی كه دچار بی‌خوابی‌های پی در پی هستند، توصیه كرد هر شب قبل از خواب سیب بخورند و این میوه به علت داشتن "ید" برای تقویت غده تیروئید بسیار مفید است.
كبیری اضافه كرد: جوشانده سیب نقش بسزایی در درمان ورم شدید روده بزرگ، كلسترول اضافی خون، آرتروز، چربی خون، اگزما، امراض پوستی، بوی نفس و دهان داشته و بهترین داروی تصفیه خون است.
به گفته وی، علاوه بر آن خواص سیب در زیبایی یك معجزه بوده و مردم می‌توانند صبح و شب با آب سیب، چین و چروك روی گردن و پوست صورت را به همراه ماساژ آرام آنها رفع كرده و هر هفته از ماسك سیب پخته در شیر استفاده كنند. در این راستا مردم می‌توانند پس از پختن سیب در شیر، آن را له كرده، پس از ولرم شدن روی پوست ماساژ دهند ضمنا خوردن روزانه یك عدد سیب توسط افراد به ویژه سالمندان آرامش اعصاب، خواب راحت و هضم غذای بهتر را به همراه دارد.

گروه خبری رنگین کمان
منبع : پایگاه اطلاع رسانی استان گلستان


همچنین مشاهده کنید