جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

۵ قدم تا فضای دلخواه


۵ قدم تا فضای دلخواه
اگر از آن دسته افرادی هستید که درخانه و یا آپارتمانی کوچک زندگی می‌کنید و دوست دارید که فضای اتاق‌ها و سالن‌تان بزرگ‌تر به نظر برسد، می‌توانید از روش‌های متفاوت استفاده کنید. بدون شک زندگی در فضای کوچک دردسرهایی برای چیدمان وسایل خانه در بر دارد که با سازمان‌دهی مناسب می‌توانید این مشکلات را از سر راه‌تان بردارید. اگر دوست دارید فضای خانه‌تان را دلچسب و گرم و صمیمی‌خلق کنید، بهتر است به چند نکته زیر توجه کنید. با اضافه کردن رنگ، نورهای مناسب و چیدمان صحیح وسایل خانه می‌توانید به فضایی وسیع‌تر و کاربردی‌تر دست‌یابید.
وسایل اضافی و بدون کاربرد را از اطراف مبلمان اصلی دور کنید، تا فضایی مناسب برای هرگونه تغییری به وجود آید. در فضاهای کوچک، به هم ریختگی‌های جزیی هم بسیار به چشم می‌آیند و فضا را کوچک‌تر از آنچه هست نمایان می‌کنند. به وسیله پاک‌سازی فضای خانه از وسایل اضافی و غیر کاربردی، فضایی بزرگ و تمیز نمایان می‌شود.
مبلمان و دیگر اجزای دکوراسیون را به حالت نیم‌دایره و دور تا دور اتاق چیدمان کنید تا پرش بصری برای اعضای خانواده به وجود نیاید و همچنین نقطه‌ای از فضای خانه کور نشود. در این صورت، جای جای خانه فضایی باز و قابل دید دارد و همه فضای خانه قابل استفاده است. از استفاده کردن مبلمان بزرگ بپرهیزید تا خانه شما با فضایی باز و بزرگ نمایش داده شود. استفاده از صندلی‌های بدون دسته و میزهای کوتاه، بوفه و یا کتابخانه‌های بلند دیواری موجب پدیدار شدن فضایی بزرگ می‌شوند. فراموش نکنید که استفاده از دکورهای بلند موجب پدیدار شدن فضایی با ارتفاع بلندتر از حد معمول می‌شوند.
استفاده از رنگ‌های روشن با بافتی نرم و لطیف، فضایی بزرگ‌تر از آنچه هست نمایان می‌کند. استفاده از رنگ‌های آبی روشن، سبز بسیار کم‌رنگ و طیف رنگ‌های شیری و کرم می‌توانند فضای آرام و وسیعی را نمایان کنند. استفاده از این رنگ‌ها در فضاهای کوچک یکی از اصولی‌ترین توصیه‌های دکوراتورها است.
استفاده از نورهای صحیح در دکوراسیون خانه، یکی از اصولی‌ترین و مهم‌ترین بخش دکور خانه است. استفاده از نورهای طبیعی سبب پدیدار شدن فضایی آرام و دل‌پذیر است و استفاده از نورهای مصنوعی و موضعی، فضایی بزرگ با کمترین سایه را خلق می‌کند که سبب خستگی کمتر چشم می‌شود و در نهایت آرامش بیشتری برای اعضای خانواده فراهم می‌کند.
انتخاب کف‌پوش مناسب برای خانه یکی دیگر از نکات مهم است که باید برای داشتن فضای دلخواه در نظر گرفته شود. اگر فضایی کوچک دارید که می‌خواهید آن را بزرگ‌تر از حد معمول نشان دهید، بهتر است کف‌پوش‌هایی در طیف رنگ‌های روشن انتخاب کنید. رنگ‌های سفید، کرم، شیری و قهوه‌ای بسیار روشن از دسته رنگ‌هایی هستند که به بزرگ‌نمایی فضا بسیار کمک می‌کنند.
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید