جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

برخی دیگر از رویدادهای ۲۲ جولای


● ۱۵۸۷: نخستین مهاجر نشین انگلیسی در جزیره رونوک (Roanoke) در آمریکای شمالی - در ساحل کارولینای شمالی امروز - تاسیس شد که بعدا همه مهاجران ناپدید شدند و هنوز معلوم نیست بر سر آنان چه آمد.
● ۱۷۳۹: ارتش عثمانی در صربستان نیروهای امپراتوری مقدس را که به تشویق پاپ برای جلوگیری از سلطه ترکهای مسلمان بر سرزمین های مسیحی نشین وارد جنگ شده بودند شکست داد.
● ۱۷۹۸: شکست مصریان در منطقه اهرام از ارتش فرانسه به فرماندهی ناپلئون . با این شکست , تسخیر مصر به دست ناپلئون تکمیل شد. همراهان ناپلئون سپس موفق به اکتشافات باستانشناسی مهمی در مصر شدند و کلید خواندن خط مصریان باستان را به دست آوردند.
● ۱۸۵۷: اجساد انگلیسیها یی که چند روز پیش از این به دست هندیان در منطقه "کاون پور" قتل عام شده بودند به چاه افکنده شد. این یکی از بپاخیزی های بزرگ ضد استعماری جهان بشمار آمده است.
● ۱۹۰۱: مذاکرات انگلستان و ژاپن برای امضای یک پیمان اتحاد در لندن آغاز شد . پس از عقد این اتحاد ، انگلیسی ها به تقویت نیروی دریایی ژاپن کمک کردند و به دست ژاپن ناوگان روسیه ( رقیب استعماری انگلستان ) در خاوردور نابود شد.
● ۱۹۴۳: ارتشهای متفقین که در سیسیل ایتالیا پیاده شده بودند شهر پالرمو را تصرف کردند.
● ۱۹۸۷: در جریان جنگ عراق با ایران، از روزی چون امروز بدرقه کشتی های غیرنظامی - عمدتا نفتکش - کویت که پرچم آمریکا را بر فراز خود بر افراشته بودند توسط ناوگان آمریکا در آبهای خلیج فارس آغاز شد. کشتی بازرگانی در هر کشوری که ثبت شود پرچم همان کشور را حمل می کند و می توان کشتی را تجدید ثبت کرد تا پرچم کشور تازه را همراه داشته باشند و زیر آن حرکت کند و این کشور مسئول حمایت از کشتی است.
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز


همچنین مشاهده کنید