سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

رابطه دوستانه کلید موفقیت در زندگی مشترک است


رابطه دوستانه کلید موفقیت در زندگی مشترک است
یکی از اصلی ترین رموز خوشبختی در زندگی مشترک این است که بهترین دوست همسر تان باشید. دوستان خوب با هم می خندند، می گریند و از بودن در کنار هم لذت می برند.
رابطه دوستانه و صمیمانه یک شبه به وجود نمی آید و باید در این راه با آگاهی و تمرین به موفقیت رسید اما شدنی است.
یکی از نکات مهم در این میان این است که او را همانگونه که هست بپذیرید و مرتب در پی تغییر یا کنترل وی نباشید.
مرتب به او نگویید چه بکند و چه نکند. زیرا به این طریق هرگز رابطه ای دوستانه نخواهید داشت. بلکه تبدیل به رئیس و مرئوس خواهید شد و هیچ کس نمی خواهد در خانواده در چنین رابطه ای بماند پس نهایتا این رابطه به شکست می انجامد.
هرگز نمی توانید در کنار همسرتان باشید اگر همواره از بالا به او نگاه کنید، بلکه بهتر است او را به خاطر ویژگیهای منحصر به فردی که دارد، ستایش کرده و به او احترام بگذارید.
حتما با ما موافق هستید که پروردگار هر انسانی را با ویژگیهای خاصی آفریده پس نخواهید خود را با همسرتان مقایسه کرده و به جزییات متفاوت و بعضا مخالف همدیگر تاکید کنید.
به یاد داشته باشید که زندگی یک رقابت نیست که بین شما و همسرتان یکی بتواند با سرعت بیشتر به پایان مسابقه رسیده و پیروز شود. بلکه این مهم است که بتوانید در کنار یکدیگر حرکت کرده و از توانایی ها و قابلیت های هر کدام لذت ببرید.
اگر خواهان مهر و محبت در زندگی هستید به همسرتان محبت کنید و در حد توان آنچه را او می پسندد رعایت نمایید. مطمئن باشید که چنانچه شما قلبا به همسرتان محبت کنید، روح او نیز محبت شما را به شما بازخواهد گرداند.
منبع : بیرتک


همچنین مشاهده کنید