پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

لذت بزرگ کردن دوقلوها


لذت بزرگ کردن دوقلوها
اگر نوزاد دوقلو دارید، این نکات را به ذهن بسپارید؛ ما به شما راهکارهایی را نشان می دهیم که بتوانیدهم در زمان صرفه جویی کنید و هم محیط شادو گرمی در خانه داشته باشید. داشتن فرزندان دوقلو و سه قلو بهترین موهبت از جانب خداوند است ، اما ممکن است ابتدا وقتی صاحب فرزند دوقلو شدید کمی دچار ترس شوید و تصور کنید که نگهداری و تأمین نیازهای آنها دشوار است. البته این موضوع کاملاً واضح است که نگهداری از یک نوازد کار دشواری است چه برسد به دو یا سه تا. اما با به کارگیری این نکات ساده می توانید از بزرگ کردن و نگهداری نوزادان خود لذت ببرید.
● از دیگران درخواست کمک کنید
مطمئن باشیدکار گروهی و کمک گرفتن از همسرتان می تواند بار سنگینی از روی دوش شما بردارد. حتی اگر زمانی احتیاج به کمک بیشتری داشتید می توانید از دوستان یا دیگر اعضای خانواده تان هم کمک بخواهید. در روزهایی که احساس خستگی می کنید یاباید کارهای دیگری انجام دهید، می توانید از دوستان خود بخواهید به خانه شما بیایندو چندساعتی مراقب نوزادان شما باشند.
● برنامه ریزی، برنامه ریزی ، برنامه ریزی
برنامه ریزی صحیح برای نگهداری از نوزادان به قدری حائز اهمیت است که تأکید بسیاری برآن می شود. دنبال کردن رفتارهای متفاوت نوزادان می تواند روز و شب شما را خسته کننده و عذاب آور کند، بنابراین با داشتن یک برنامه ریزی صحیح سعی کنید کاستی ها و نقص ها را تا حد امکان برطرف کنید. برای مثال اگر یکی از دوقلوها ازخواب بیدار شد، دیگری را هم بیدار کنید و به هردوی آنها در یک زمان غذا بدهید. اجازه دهید تا بچه ها به برنامه ریزی شماعادت کنند.
● بدانید که اول باید به کدام یک از نوزادانتان شیر بدهید
گاهی اوقات یکی از دوقلوها ضعیف تر از دیگری است. بایدتوجه داشته باشیدکه اول به نوزادی که قوی تر است شیر بدهید، زیرا او با مکیدن بیشتر ، راه جریان شیر را بازتر می کند و شیر خوردن برای نوزاد ضعیف تر ، راحت تر می شود.
*برای هر کدام شیشه و پستانک جداگانه ای خریداری کنید
گاهی اوقات پزشک دستور غذایی خاصی به هر یک از دوقلوها می دهد. بنابراین برای این که شیر هر کدام با دیگری اشتباه نشود، شیشه مخصوص و جداگانه ای به هر کدام اختصاص دهید و شیشه ها را از رنگ ها و مارک های متفاوت انتخاب کنید. در مورد پستانک هم این نکته را رعایت کنید. زیرا ویروس و بیماری براحتی از طریق آن قابل انتقال است.
● به همه کودکان خود توجه یکسانی داشته باشید
اگر دوقلوهای شما، خواهر یا برادر بزرگتری دارند، مراقب احساسات آنها، بویژه وقتی که دوقلوها کوچک هستند، باشید. زیرا شیرینی دوقلوها گاهی موجب می شود که تمام توجه والدین و اطرافیان به آنها باشد و کودکان دیگر فراموش شوند. این موضوع روی کودکان اثر ناخوشایندی بر جا خواهد گذاشت، بنابراین همه تلاش خود را بکنید که به همه کودکان تان توجه و محبت یکسانی داشته باشید.
● به کودکان بزرگتر خود کمک کنید تا رابطه خوبی با دوقلوها برقرار کنند
برقراری یک ارتباط خوب و دوستانه خواهر و برادر بزرگتر با دوقلوها موجب می شود آنها ارتباط بهتری با هم برقرار کنند.
اگر کودک بزرگتر شما اتاق خاصی برای بازی دارد فضای کوچکی از آن اتاق را به بازی دوقلوها اختصاص دهید. برای هر کدام در هر هفته برنامه خاصی تعیین کنید، برای مثال یکی از دوقلوها را در خانه کنار خود قرار دهید و دیگری را با خواهر یا برادر بزرگتر برای بازی یا بیرون رفتن همراه کنید. بنابراین وقتی کودکان بزرگتر می شوند، یاد می گیرند که همیشه یک نفر باید در خانه کنار مادر و پدر باقی بماند و دیگری بیرون برود و می توانند جای خود را عوض کنند.
● از بدو تولد با هر کدام از دوقلوها منحصر به فرد رفتار کنید
هر کدام از دوقلوها را به نام خود صدا کنید و هرگز آنها را به نام «دوقلوها» صدا نزنید. در هنگام رشد به هر کدام اسباب بازی و لباس های جداگانه بدهید به طوری که متوجه شوند هر کدام شخصیت جداگانه و مختص خود دارند. در مناسبت های مختلف از آنها عکس های جداگانه بگیرید و برای این که بعدها دچار مشکل نشوید، پشت هر عکس نام آنها را بنویسید.
منبع : بیرتک


همچنین مشاهده کنید