جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

کوتاه و مفید برای خانه داری


کوتاه و مفید برای خانه داری
۱) خوشبو کردن حمام: برای خوشبو شدن حمام، کمی عطر یا روغن معطر روی حباب روشنایی داخل حمام بمالید زمانیکه چراغ را روشن می کنید، گرمای ناشی از لامپ، عطر را در هوا پراکنده می کند.
۲) از بین بردن بوی فاضلاب: یک چهارم تا یک دوم پیمانه جوش شیرین را در فاضلات بریزید. یک دوم پیمانه سرکه سفید هم به آن بیفزایید و در فاضلاب را بپوشانید.
۳)جلوگیری از کپک زدن پرده حمام: قبل از آویزان کردن پرده حمام، آن را در محلول آب و نمک بخیسانید.
۴) نرم شدن دست ها در حین شستن ظروف: وقتی از مایع ظرفشویی استفاده می کنید دست های شما خشک و زبر می شود برای حل این مشکل، مقداری جوش شیرین به مایع ظرفشویی اضافه کنید تا پس از شستن پوست، دستان شما آسیب نبینند.
۵) دورکننده مورچه ها: از وجود بی شمار مورچه در خانه رنج می برید؟ به در و دیوار، کابینت و همه جای خانه، مورچه آویزان است؟ شب ها از دست آنها آرامش ندارید؟ نگران نباشید، کافیست مقدار مساوی سرکه و آب را با هم مخلوط کنید و کابینت ها، کف و هر جایی را که امکان دارد، با این محلول بشویید، تا مورچه ها از منزل شما دور شوند. برای این منظور، قرار دادن زغال خشک یا تکه ای لیموترش در محل زندگی آنها نیز موثر است.
۶) نرم نگه دارنده پتو: نرم و پرزدار نگه داشتن پتوهای پشمی و کتانی پس از شستشو همیشه برای خانم ها دغدغه آفرین است; مشکل با اضافه کردن دو فنجان سرکه سفید به آب مورد استفاده برای شستشو تا حد زیادی برطرف می شود. البته به یاد داشته باشید هرگز ماده شوینده بخاردار و سرکه را با هم به آب نیفزایید; زیرا گازی خطرناک از آن متصاعد خواهد شد.
منبع : روزنامه ابتکار


همچنین مشاهده کنید