پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

کارت تبریک دست ساز


کارت تبریک دست ساز
این روزها به هر باغچه ای كه در معرض تحولات كاشت گل ها و گیاهان بهاری قرار گرفته است سری بزنید، به طور قطع با گل های بنفشه رنگارنگی مواجه می شوید. این گل بهاری نه تنها به جهت تنوع رنگ در میان گل های رنگ باغچه از زیبایی خاصی برخوردار است بلكه به جهت ساده بودن فرم آن، در تكنیك خشك كردن نیز دارای اهمیت بسیاری است. شما به راحتی می توانید چند عدد از آن را مابین ورق های كاغذی كتاب قطوری قرار داده و با روش پرس كردن آنها را خشك كنید. این كار طی ۲ الی ۳ روز عملی است. جالب اینجا است كه در مراحل خشك كردن رنگ و فرم گل به همان صورت اولیه آن حفظ خواهد شد. حال شما می توانید از این گل های بنفشه خشك شده برای تزئین كارت های تبریك سال نو استفاده كنید. كافی است پس از آماده سازی كارت ، گل ها را با استفاده از چسب مایع و یا چسب حرارتی با تركیب بندی و فرمی دلخواه بر روی كارت تبریك چسبانده و پس از نوشتن پیام تبریك در داخل كارت آن را به فرد مورد نظر تقدیم كنید. البته برای تزئین این كارت، تركیب گل های بنفشه با دیگر گیاهان بهاری خشك شده نیز به جذابیت موجود خواهد افزود.
یك پیشنهاد: شما می توانید این بنفشه های خشك شده را برای تزئین تخم مرغ های هفت سین نیز به كار برید.
• تزئینی مكمل برای هدیه ها
پس از آنكه هدیه خود را در كاغذ كادویی بسته بندی كرده و یا در جعبه های تزئینی با ویژگی های یادشده قرار دادید، برای ایجاد نمایی هرچه زیباتر و در واقع تكمیل این نوع نحوه ارائه، به طور معمول، روبانی به دور جعبه می پیچند. این روبان ها یا از جنس ساتنی بوده و پس از پیچیدن دور جعبه، قسمت مركزی بسته را با گره پاپیونی زیبا زینت می بخشند و یا از روبان های پلاستیكی كه بیشتر در گلفروشی ها رایج است استفاده می كند ولی به جز اینها روش های متفاوت تری نیز وجود دارند:
۱- شما می توانید چندین روبان نازك پلاستیكی را به هم بافته و یا انتهای آنها را با نوك قیچی فردار كرده و به صورت تزئینی با چسب نواری بر روی هدیه قرار دهید.
۲- به جای استفاده از یك روبان نسبتاً پهن چند روبان باریك رنگارنگ را با همان روش به دور جعبه پیچیده و در نهایت پاپیون بزنید.
۳- برای نوارپیچی دور بسته بندی ها از لوازم غیرمتداول استفاده كنید به عنوان مثال طناب های پلاستیكی، نخ های كنفی، طناب های كنفی و كاغذهای كشی برای این منظور مناسب هستند.
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید