شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

۲۴ ژوئن۲۰۰۷ ـ عکس هایی که بحران انسانیت، تضعف وجدان و سقوط بشریت را منعکس می کند ـ مسئول کیست؟


۲۴ ژوئن۲۰۰۷ ـ عکس هایی که بحران انسانیت، تضعف وجدان و سقوط بشریت را منعکس می کند ـ مسئول کیست؟
بیستم ژوئن۲۰۰۷ شبکه های تلویزیونی آمریکا ضمن پخش عکسهایی که تعدادی از آنها در زیر به صورت یکپارچه آمده اند گزارش کردند که نظامیان آمریکایی در جریان گشت و تجسس در بغداد، در محله الفجر واقع در شمال پایتخت عراق، به یک ساختمان به ظاهر سالم دولتی نزدیک شدند که تابلو پرورشگاه یتیمان بر آن نصب شده بود. این نظامیان، طبق معمول از پنجره ساختمان به داخل آن نگاه انداختند و چون به آنچه را که دیده بودند ظنین شدند از دوربین چشمی استفاده کردند و در یک اطاق شماری کودک برهنه را که به تختخوابهای بچگانه بسته شده و برکف اطاق افتاده بودند مشاهده کردند. در اطراف کودکان که فقط پوست و استخوان بودند فضولات انسانی مشاهده شد. این نظامیان به تصوّر این که این کودکان، اجساد مردگان هستند وارد ساختمان شدند و ۲۴ کودک را در اطاقها به همان صورت یافتند که همه آنها زنده بودند ولی گرسنه و بدون دلسوز.
این نظامیان در آشپزخانه پرورشگاه دو زن و یک مرد را که سرگرم خوردن انواع غذا و پذیرایی از شکم خود بودند مشاهده کردند!. انبار پرورشگاه به حد کافی دارای مواد غذایی بود. مدیر پرورشگاه اطاقی مجلل و لباس اداری شیک برتن داشت. کارکنان پرورشگاه نتوانستند بگویند که با آن همه غذا، چرا کودکان، گرسنه رها شده بودند، از آنها مراقبت نمی شد، و نزدیک به دو روز، به آنها آب آشامیدنی داده نشده بود. نظامیان با برداشتن عکسهای متعدد از وضعیت، و عمدتا با دوربین سلفونهای خود، سپس جریان را به فرمانده واحد خود اطلاع دادند و ....
مخاطبان شبکه های تلویزیونی با مشاهده این عکسها به ارسال «ایمیل» به شبکه ها و اعلام نظر خود پرداختند که در پایان هر بخش خبری پخش می شد و حکایت از تضعیف انسانیت و ضعف وجدان بشری در عراق دارد. در این ایمیل ها آمده بود که وضعیت مبهم این کشور باعث شده که در آنجا هرکس «تنها به فکر خود باشد» که ادامه اش به لحاظ انسانی خطرناک است.
این کودکان معمولا آنهایی بوده اند که والدین خود را در انفجارها از دست داده و در این دنیا بیکس شده اند و وزارت امور اجتماعی عراق وظیفه نگهداری از آنان را برعهده گرفته است.
چگونه سه کارمند پرورشگاه به خود جرات می دانند که با آرامش تمام از خویش پذیرایی کنند و کودکان یتیم در آن حال نزار باشند ـ غذایی که آنان برای خود تهیه کرده بودند، درحقیقت برای آن کودکان خریداری شده بود و آن سه تن به خاطر نگهداری آن کودکان بکار گمارده شده بودند و نان نگهداری کودکان را می خوردند. چرا نباید مقامات بالاتر از این پرورشگاه یتیمان منظما بازدید می کردند؟، و هزاران چرای دیگر. این عکسها حکایت از بحران انسانیت دارد.
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز


همچنین مشاهده کنید