پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

در تهیه و تدارک عروسی!


در تهیه و تدارک عروسی!
تا اینجای پرونده هر چه که بود و خواندید، مسائل نظری بود. در این قسمت، کار عملی شما آغاز می‌شود! شما در این قسمت، با مقدمات، مراحل و توصیه‌هایی که یک عزب‌اُقلی را به شاه‌داماد یا عروس‌خانمی تمام‌عیار تبدیل می‌کند، آشنا خواهید شد!
۱) خدا را در جریان بگذار! چه پسری باشی که می‌خواهد برود خواستگاری، چه دختری باشی که بخواهد خواستگار توی خانه راه بدهد، خوب است با خدا خلوت کنی. زحمتی ندارد خواندن دو رکعت نماز و حرف زدن با خدا. به‌ش بگو که قصد ازدواج داری؛ (و آقاپسرها بگویند که زنی خوش‌اخلاق و عفیف و خوشگل می‌خواهند)؛ و اینکه پی کسی می‌گردی که اهل زندگی باشد و باعث روزی و برکتت شود؛ و بچه‌هایی سالم و شایسته نصیبت کند. اینها را به خدا بگو و برو خواستگاری یا استکان‌های چای را پر کن و برو تا ببینندت!
۲) زمان خواستگاری و مراسمت مهم است! مثلاً گفته‌اند روز جمعه، روز خوبی برای خواستگاری رفتن و مراسم گرفتن است ؛ یا مثلاً گفته‌اند اینکه شب مراسم ازدواجت را برگزار کنی، از سنت‌های پیامبر است.
۳) شاهدِ عقد و عروسی یادت نرود!
۴) کاری کن که همه بفهمند داری ازدواج می‌کنی! لزومی ندارد عالم و آدم بفهمند که تو داری می‌روی خواستگاری یا به خواستگاری‌ات می‌آیند! مهم خود مراسم ازدواج است که خوب است همه گوشی دستشان بیاید که تو داری دوتا می‌شوی!
۵) سور بده! سور عروسی می‌چسبد! به این دلیل که غذایی است که برای کاری حلال تهیه شده. و باز به این دلیل که گفته‌اند بویی از بهشت به غذای عروسی بخشیده شده. لابد شنیده‌اید که پیامبر هم برای عروسی دخترخانمش سور داد!
منبع : ۵ روز


همچنین مشاهده کنید