جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

تونی روستیر، پدیده درام


تونی روستیر، پدیده درام
تونی روستیر (Tony Royster, Jr) تنها بیست و سه سال دارد اما با دیدن مهارت وی در درام نوازیT او را بسیار با تجربه تر از سن و سالش نشان میتوان مشاهده نمود. بدون تردید تونی روستیر یکی از نوازندگان بسیار برجسته در دنیای نوازندگی درام و جزو نوابغ این ساز است. او در سن ۳ سالگی شروع به نوازندگی درام نمود و تنها زمانی که ۱۱ ساله بود در مسابقات Drum-Off competition در هالیوود مقام نخست را از آن خود نمود!
تونی رویستر جی آر در ۹ اکتبر سال ۱۹۸۴ در برلین آلمان متولد شد. در سال ۱۹۹۷ و در فستیوال درام نوازی حضور وی بر روی صحنه تماشاچیان را شوکه نمود. این نبوغ و مهارت در آن سن موجب تحسین و حیرت همگان بود. مجموعه های ویدیویی وی تحت عنوانCommon Ground on Inspiring Drummers پس از مدت کوتاهی وارد بازار موسیقی شد و توجه بسیاری را به خود جلب نمود. سرعت بسیار بالای دست و پای وی و درک ریتمش، از نقاط قابل توجه در نوازندگی او میباشد که وی را در میان سایر همتایانش در رده بالاتری قرار داده است.
در تورها و برنامه های مختلف میشود تونی روستیر را بر روی صحنه دید. حضور در برنامه تلویزیونی چهل و دومین دوره جایزه گرمی - همراهی با گروه Nickelodeon House Band به رهبری Paul Shaffer همراهی با هنرمندان آسیایی در تور بین المللی سال ۲۰۰۱ از فعالیت های مشهور او می باشد. وی یکی از نوازندگانیست که در تمامی فستیوال های درام نوازی میتوان نامش را مشاهده نمود. فستیوال های از قبیل : Modern Drummer Festival, the Montreal Drumfest, و Florida Drum Expo که برترین نوازندگان درام را میتوان در این فستیوالها دید و تونی رویستر بدون شک یکی از بهترین هاست.
سبک اصلی وی در نوازندگی فانک، لاتین، راک و جز میباشد. جدا از فعالیت در گروههای مختلف همراه با دیگر نوازندگان درام نیز فعالیت های داشته است که میتوان به اشخاصی چون :Dennis Chambers, Billy Cobham, Steve Smith, Sheila E و Chester Thompson اشاره نمود.
تونی روستر در سال ۲۰۰۰ در طی یک نظرسنجی در میان خوانندگان مجله Modern Drummer توانسته رتبه نخست را از آن خود نماید و در سال ۲۰۰۱ نیز در طی نظرسنجی دیگر رتبه دوم را در انگلیس از آن خود نمود.
با توجه به محبوبیت روستر در میان مخاطبان موسیقی همواره چهره وی را در صدر اخبار موسیقی در زمینه درام نوازی میتوان دید و بارها تصویرش بر روی جلد مجلات مختلف موسیقی نقش بسته است.
شرکت های تجاری و سازندگان درام علاقه بسیاری به انعقاد قرارداد تبلیغاتی با او میباشند که شرکتهایی همچون: DW Drums, Zildjian Cymbals, Vic Firth sticks, Evans drumheads, LP percussion, Drumframe, Shure microphones, Warner Bros. Publications, HQ percussion products, Drumometer, and Specialty Cases از نام و عنوانش در زمینه تولید و فروش درام استفاده مینمایند. جدا از مهارتهای وی در نوازندگی اخلاق و رفتار ستودنی وی بر روی صحنه و در میان مردم موجب شده است تا الگوی بسیاری از هنرجویان موسیقی شود.
از دیگر جوایزی که تونی توانسته است بدست آورد، میتوان به جایزه Louis Armstrong Jazz Award اشاره نمود که به دلیل فعالیتهای مستمرش در زمینه نوازندگی نائل به کسب آن شده است. از دیگر نکاتی که در دریافت جوایزش مطرح است، میتوان به شخصیت اخلاقی، فعالیتهای گروهی و شخصی او اشاره نمود.
منبع : گفتگوی هارمونیک


همچنین مشاهده کنید