جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

زمانی مناسب برای کنترل امکانات منزل


زمانی مناسب برای کنترل امکانات منزل
در طول سال ممکن است شما با مشکلات متفاوتی در مورد وسایل منزل مواجه شوید. قطع برق به خاطر اتصالات اشتباه یا پوسیده، ترکیدگی لوله و امثال این. بهتر است هراز چند گاهی سری به وسایل منزل بزنید و از سلامت آن اطمینان کسب کنید. حالا و در این فصل سال به خاطر وضعیت جوی بهترین زمان برای رسیدگی به این امور است. شما کارهای زیادی از قبیل رنگ آمیزی، بررسی لوله های آب و .... را می توانید در این زمان سال انجام دهید.
نقاشی داخل منزل: گرمای مناسب هوا، همانطور که در بالا اشاره کردیم فرصت مناسبی برای انجام کارهای مختلف است. یکی از کارهایی که انجام آن در این فصل کاملاً مناسب است، نقاشی داخل منزل است. این امکان برای شما وجود دارد که شما پنجره ها را باز کنید و اجازه دهید هم بوی رنگ بسرعت از اتاق خارج شود و هم رنگ زودتر خشک شود.
ضمناً می دانید که بخش هایی از خانه مانند حمام و آشپزخانه نیاز به رنگ بیشتر و اتاق نشیمن و اتاق خواب ها رنگ کمتر دارند. الان زمان مناسبی است تا شما با خیال آسوده به رنگ آمیزی آن قسمت از خانه بپردازید که در شرایط عادی مدت زیادی طول می کشد تا خشک شود و شما دور دوم رنگرزی را شروع کنید. بهتر است برای روغنی و نیمه روغنی استفاده کنید. البته اگر عادت دارید در طول سال چند بار دیوارها و سقف قسمت های مختلف خانه را بشویید.
چند نکته ای هم که باید قبل از آغاز رنگ آمیزی انجام دهید را رعایت کنید. مثلاً روی مبلمان خانه را با پارچه بپوشانید. این کار را در مورد کف اتاق مورد نظر هم انجام دهید. کلیه پنجره ها را کاملاً با روزنامه پوشش دهید. در مورد کلید های برق، پریزها، والبته خود چراغ ها هم باید این کار را انجام دهید.
▪ مانع ها: در حیاط یا تراس برخی خانه ها از مانع چوبی یا فلزی استفاده شده. معمولاً تا باران یا برفی نبارد و این موانع فلزی یا چوبی با مشکل زنگ زدگی و پوسیده شدن مواجه نشوند ما دست به کار نمی شویم. سری به این قسمت بزنید در صورت نیاز با ضد زنگ ورنگ موانع فلزی را ترمیم کنید و اگر لازم بود چوب های پوسیده را تغییر دهید. اگر چوب ها زیاد خراب نشده باشند شما می توانید آن ها را هم با رنگ آمیزی یا یک سال دیگر از آن بهره بگیرد.
▪ منبع آب: حتماً شما هم برایتان اتفاق افتاده که در یک لحظه متوجه خرابی لوله هایا منبع آب شوید. حتماً کلی هم غافلگیر شده اید و کلی از روز را به خاطر تعمیر آن و یا احتمالاً تمیز کاری اتاق یا آشپزخانه وقت سپری کرده اید. برای اینکه این بار غافلگیر نشوید بهتر است در خشک ترین فصل سال و در مدتی خیلی کوتاه سری به موتورخانه بزنید. لوله های آب را بررسی کنید. اگر با مشکل نشتی یا هر مشکل دیگر کوچکی مواجه بود با صرف زمان کم از پرداخت هزینه اضافی جلوگیری می کنید.
▪ فن و کولر: فن و کولر وظیفه خنک کردن خانه را در این هوای گرم به عهده دارند کاری که باید انجام بدهید این است که آن را خاموش کنید. سپس قسمتهای مختلف سیم کشی آن را کنترل کنید تا مبادا اتصالی داشته باشد.
همچنین کنترل کنید که لایه های محافظ سیم کشی های آن از بین نرفته باشد تا بعدها مشکل ساز شود.
در مورد استفاده از وسایل خنک کننده یک نکته دیگر هم باید مورد توجه قرار دهید. شما این وسایل را برای حداقل یک ماه دیگر احتیاج دارید. برای افزایش طول عمر این وسایل و اینکه شما را در میان گرما تنها نگذارند این است که در طول روز و ساعاتی که گرمای هوا شما را زیاد آزار نمی دهد چند مرتبه با فواصل ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ای آنها را خاموش کنید. این کار برای طول عمر دستگاه شما بسیار مفید است.
جلو گیری از آتش: چند شماره قبل در مورد راههای جلوگیری از آتش سوزی به شما توضیح لازم را دادیم و اینجا تنها به این نکته بسنده می کنیم که فصل گرما، فصلی مستعد برای آتش سوزی است. حتماً در خبرها در خصوص آتش گرفتن چندین خودرو در کنار خیابان بسیار شنیده اید. وسایل آتش زا و قابل اشتعال را تا جایی که امکان دارد از نزدیکی خانه دور کنید.
▪ مراقبت: در گرمای هوا در این فصل سال هرچیزی ممکن است خراب یا فاسد شود. مواد غذایی را می گوییم. اگر قصد سفر دارید و می خواهید خانه را ترک کنید، سعی کنید مواد غذایی را داخل یخچال بگذارید یا داخل یک بسته بندی مناسب قرار دهید. کلید خانه را به یک دوست مورد اعتماد خود بسپارید تا هر دو سه روز یکبار سری به خانه بزند و اوضاع را مورد بررسی قرار دهد.
برای رفتن به مسافرت هم توصیه می شود روی مبلمان و وسایل زینتی خانه را با پارچه بپوشانید تا احتمالاً نور آفتاب صدمه ای به آنها در غیاب شما وارد نکند.
منبع : P۳۰world


همچنین مشاهده کنید