سه شنبه, ۲۸ فروردین, ۱۴۰۳ / 16 April, 2024
مجله ویستا

خانه‌ای گلستان داشته باشید


خانه‌ای گلستان داشته باشید
بسیار اتفاق می‌افتد که در حال گذر از خیابانی هستید و ناگهان یک شاخه گل و یا یک بوته گیاه در یک گل فروشی توجه شما را به خود جلب می‌کند.
گاهی نیز دسته‌های گل را به عنوان هدیه دریافت می‌کنید. می‌توانید با استفاده از وسایلی که در خانه دارید آنها را به شیوه‌های تازه و غیرمعمول آراسته و از زیبایی آنها استفاده کنید.
شاخه‌های منفرد که دارای غنچه هستند در یک ظرف باریک و بلند از جلوه خاصی برخوردار خواهند شد. می‌توانید از بطری‌های خالی موجود در خانه مانند شیشه‌های شربت‌های حاضری که دارای گردن بلند و درازی هستند برای این‌کار استفاده کنید. اگر چند شاخه گل دارای غنچه دارید چند شیشه را در یک سینی فلزی زیبا و قدیمی خود کنار هم بچینید و فضای آنها را با برگ‌های خشک و یا برگ‌های درختان و گل‌های ریز بپوشانید.
- اگر می‌خواهید از فضای موجود بیشترین استفاده را بکنید و مثلاً روی پیشخوان آشپزخانه فضای کمتری را اشغال کنید می‌توانید گل‌ها را به صورت چند طبقه بیارایید. برای این کار می‌توانید از یک جالیوانی و یا سبد مخصوص کارد و چنگال استفاده کنید و گل‌ها را پس از قرار دادن در مثلاً ظرف‌های خالی شکلات در دو طبقه از چارچوب مورد نظر آویزان کنید.
برای اینکه منظره ایجاد شده چشم نوازتر باشد می‌توانید از دو طبقه از دو نوع گیاه استفاده کنید به‌طوری‌که در طبقه بالا بوته‌های دارای برگ‌ها و گل‌های ریز قرار بگیرد و در قسمت پایین گیاهی را که دارای شاخه‌های آویزان است قرار دهید.
- جعبه‌های مخصوص گل برای قرار دادن در پشت نرده‌های پنجره‌ها هم از بهترین انتخاب‌ها می‌توانند باشند. حسن این جعبه‌ها در آن است که قابل حمل و نقل هستند و شما می‌توانید این باغچه کوچک را در هوای سرد به داخل خانه و پشت شیشه منتقل کنید و به‌طور دلخواه مکان آن را تغییر دهید. توجه داشته باشید که گیاهان در این جعبه‌ها باید به‌طور فشرده کاشته شوند تا زیباتر به نظر بیایند. بهتر است اول گیاهان را مثلاً در جعبه‌های خالی پنیر و حلوا بکارید و سپس آنها را در داخل بستری از پوشال و سنگ‌ریزه در داخل جعبه گل بچینید. این کار باعث خواهد شد که پس از بین رفتن گل‌ها زحمت تعویض خاک به گردنتان نیفتد.
- می‌توانید حتی دانه‌های گندم را خیس کنید و پس از جوانه زدن به‌طور فشرده در گلدان‌های سفالی متنوع بکارید و در پشت شیشه به خصوص در آشپزخانه قرار دهید. همین کار را می‌توانید با تخم چمن نیز انجام دهید. به هر حال اطمینان داشته باشید که نیازی به سم‌پاشی و کارهای معمول در باغبانی برای این باغچه کوچک دل‌انگیز نخواهید داشت.
- در هر آشپزخانه تعداد زیادی از ظرف‌های کوچک فانتزی پیدا می‌شود که هرگز به واقع مورد استفاده قرار نگرفته‌اند و کمتر می‌توان نام «ظرف آشپزخانه» بر آنها نهاد. به هر حال این ظروف زیبا هستند. برای گل‌های کوچک می‌توانید چند تا از این ظرف‌های کوچک که از یک جنس و تقریباً یک اندازه برخوردار هستند بردارید و آنها را در این گلدان‌های کوچک بکارید.
- گاهی اوقات تنوع، منشأ زیبایی است. پس بطری‌های خالی موجود در خانه را از نظر بگذرانید و چند تا از آنها را که اندازه و شکل‌های متفاوت دارند انتخاب کنید. درون آنها خاک شیمیایی رنگی و شفاف بریزید و گل‌های خود را درآنها قرار بدهید. حال بدون رعایت اندازه، آنها را در کنار هم بچینید.
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید