شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

پنج توصیه برای کار در منزل


پنج توصیه برای کار در منزل
اگر میخواهید در خانه کار کنید، افراد بسیاری می توانند شما را با پیشنهادات و ایده های خود کمک کنند و یا به شما منابع مختلفی برای مطالعه معرفی نمایند. اما کار در خانه آنقدرها که به نظر می رسد آسان نیست. در اینجا به پنج مورد از مهمترین مواردی که باید از آنها اجتناب کنید اشاره میکنیم.
● فرزندانتان بخشی از کار نیستند.
اگر شما یک موقعیت عالی شغلی با حقوق بالا را ترک کرده اید تا یک محل کار داخل منزل داشته باشید و بتوانید در عین حال در کنار فرزندانتان باشید، باید بدانید که اولین و آخرین شخصی نیستید که چنین کاری کرده است. در واقع ما با افراد زیادی بخصوص در حرفه های پر مسئولیت و پرتنشی چون مشاغل اجرایی روبرو هستیم که محیط ناگوار اداری را ترک کرده و به ایجاد یک موقعیت کاری در خانه روی می آورند. اما متاسفانه چنین اشخاصی باید تا حد امکان فرزندان خود را از محیط مخصوص کار دور نگه دارند و باید بین کار وخانه مرز بسیار مشخصی وجود داشته باشد. کار، کار است و خانه، خانه. مگر اینکه فرزندانتان به اندازه کافی بزرگ باشند که نوع کار شما را بشناسند، در این صورت میتوانید مرز را بین خانه و کار قرار دهید. تنها در صورتی آنها را درگیر کار خود کنید که به اندازه کافی از شما حرف شنوی داشته و بتوانند در بعضی کارهای کوچک به شما کمک کنند.
● هنگامی که در حال کار هستید، تلویزیون و رادیو ممنوع است.
البته انتخاب با شما است، اما این قانون برای هر نوع کاری صدق میکند بخصوص هنگامی که در حال صحبت با تلفن هستید. اینکه در حال گفتگویی کاری صدای بلند موسیقی متال شنیده شود بسیار غیرحرفه ای خواهد بود. تصور کنید که طرف مقابل شما در این حالت چه باید بکند، بخصوص اگر در درباره شیوه های بازاریابی صحبت میکنید یا در حال ردو بدل کردن اطلاعات و اعداد و ارقام هستید. پس برای اینکه کسی نظر نامساعدی در باره شما پیدا نکند،هنگام گفتگوی تلفنی صدای تلویزیون و رادیو را ببندید.
● با مشتریان خود خودمانی نشوید.
مشتری، مشتری است و شما باید تا حد امکان با آنها رابطه دوستانه ای داشته باشید اما این حرف به این معنا نیست که با آنها درد دل کنید و نقش بهترین دوست آنها را بازی کنید. تا جایی که به کار خانگی شما مربوط میشود باید حد و مرزی بین نقش صاحب یک کار خانگی و یک میزبان و یک مشتری برقرار کنید.
● از هر فرصتی برای ترک کار و رسیدگی به امور خانه استفاده نکنید.
این آخرین چیزی است که مشتریان از شما انتظار دارند! کسی که نمیشود رویش حساب کرد. به عنوان صاحب یک کار خانگی باید بدانیم که چه چیزی برای مقابله وجود دارد. اگر متوجه نشده اید،بدانید که در مقابل هر کار خانگی صدها شرکت عظیم وجود دارد که خدمات بهتری به مشتریان خود عرضه میکنند.بنابراین ما باید تا جایی که میتوانیم کوشش کنیم که بتوانیم زمان خود را تا حد امکان در اختیار مشتریان قرار دهیم.این یک قانون غیرمکتوب و لازم الاجرا است.
● در جلسات کاری با لباس نامناسب شرکت نکنید.
راستش را بخواهید این مورد را شخصا تجربه کرده ام، یک روز که بچه ها را به پارک برده بودم یکی از مشتریان خوبم با تلفن همراه من تماس گرفت و خواست تا دیداری داشته باشیم. من با توجه به اینکه واقعا به این کار احتیاج داشتم گفتم که فوری به خانه می آیم و اینکار را کردم اما شلوار کوتاه و صندل به پا داشتم. کوتاه اینکه مشتری من نه تنها پوشاک من را نپسندید، بلکه آواز خواندن بچه ها هم مزید بر علت شد و من به دلایلی کاملا واضح کار را به دست نیاوردم.
منبع : پرشین وی


همچنین مشاهده کنید