چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

ترین های جهان کامپیوتر


ترین های جهان کامپیوتر
● کوچکترین روبات
کوچکترین روبات دنیا ، روبات میکروسکوپی موسیو میکروبات می باشد که توسط شرکت ژاپنی Seiko Epson در سال ۱۹۹۲ ساخته شده است. این روبات کوچک و حساس کمتر از یک سانتی متر قد دارد و وزنش ۵/۱ گرم است. در ساخت آن از ۹۷ قطعه مجزا متعق به ۲ ساعت مچی استفاده شده است. در یک رقابت بین المللی مکانیزم های میکروسکوپی ، جایزه اول به این میکرو بات تعلق گرفت.
● بزرگترین موتور جستجو
گوگل با داشتن تقریبا ۴/۲۸۵ میلیارد صفحه این رکورد را به خود اختصاص داده است. این شرکت توسط لری پیج و سری جی برین پایه گذاری شده است و اولین دفتر کار آن گاراژی در کالیفرنیا بوده است. این گاراژ در سال ۱۹۹۸ و با چهار کارمند کارش را آغاز کرد.
● بزرگترین کتابفروشی آنلاین
سایت آمازون که پدربزرگ سایت های تجارت اکترونیکی نیز محسوب می شود بزرگترین کتابفروشی دنیا به شمار می رود. در سال ۱۹۹۴ موسس این سایت یعنی جف بزوس دریافت که اینترنت با رشد سالانه ای تقریبا برار ۲۰۰ درصد در حال توسعه است. با این حساب ساده وی درهای مجازی کتابفروشی آمازون را در سال بعد به روی ۱۳ میلیون مشتری از ۱۶۰ کشور دنیا باز نمود. کاتالوگ آمازون شامل ۷/۴ میلیون کتاب ، سی دی ، ویدیو ... آن را به عنوان بزرگترین کتابفروشی اینترنتی مطرح می سازد.
● گران ترین نام اینترنتی
نام دامنه business.com در اول دسامبر ۱۹۹۹ به مبلغ ۶/۴ میلیون پوند به فروش رسید. فردی ۳۸ ساله با نام مارک این دامنه را در سال ۱۹۹۶ از یک شرکت ارایه دهنده خدمات اینترنت در انگلیس با قیمت ۱۵۰ هزار دلار خریده بود. در همان سال فرزند مارک در یک بخت آزمایی در تگزاس ۲۱ میلیون دلار برنده شد. مارک علاوه بر آن که یک مغز متفکر اقتصادی است یک همسر فداکار نیز به شمار می رود . وی پس از فروختن دامنه گل های الکترونیک eflowers.com به مبلغ ۲۵ هزار دلار و پرداخت ۵۰ سنت به وی برای هر فروش انجام شده در این سایت از مسوولان اداره کننده این سایت قول گرفت تا پایان عمر همسرش هر ماه ۱۲ شاخه گل رز برای وی ارسال کنند.
● بیشترین صرفه جویی انجام شده در مصرف کاغذ از طریق اینترنت
شرکت پستی Federal Express در آمریکا بیشترین صرفه جویی در مصرف کاغذ را انجام داده است. این شرکت مدعی است که از هنگام آن لاین نمودن سیستم ردیابی مرسولات خود ، سالانه ۲ میلیارد برگ کاغذ صرفه جویی نموده است.
● بیشترین سوالات پرسیده شده به صورت آنلاین
در روز ۱۷ ماه مه سال ۱۹۹۷ از آقای Paul McCartney در یک مصاحبه اینترنتی ظرف مدت ۳۰ دقیقه بیش از ۳ میلیون سوال شد . او در این حضور اینترنتی آلبوم Flaming Pie را معرفی نمود.
● سریع ترین رشد یک شرکت اینترنتی
سایت Napster که به اشتراک گذاری فایلهای موسیقی از طریق اینترنت می پرداخت این رکورد را به نام خود ثبت نموده است. این سایت سبب شد شان فانینگ که موسس آن است خیلی زود به جمع ثروتمندان بزرگ بپیوندد.
● اولین اخبار گوی مجازی
در روز ۱۹ آوریل ۲۰۰۰ ، آنانوا که یک زن اخبار گوی مجازی می باشد اولین برنامه اخبار خود را از طریق سایت Ananova.com پخش نمود. آنانوا در حقیقت یک اخبارگوی رایانه ای است که طوری برنامه ریزی شده است تا شبیه یک گوینده خبر واقعی عمل نماید ، بدین ترتیب که به اخبارهایی که می گوید به نوعی واکنش احساسی نشان می دهد.
● بیشترین دامنه در اینترنت
این رکورد که در آوریل ۲۰۰۰ ثبت شده است متعق به کشور آمریکا می باشد. در آن تاریخ از ۱۵۷۱۹۴۶۲ دامنه ثبت شده در اینترنت بیش از ۱۱ میلیون دامنه آمریکایی بوده است.
● بزرگترین ارایه دهنده پست الکترونیک
هات میل این عنوان را در اختیار دارد.در آوریل سال ۲۰۰۰ هات میل با بیش از ۶۰ میلیون مشترک به عنوان دارنده این رکورد شناخته شد .
● بزرگترین کافی نت
کافی نت شرکت Easy Everything در نیویورک ، اولین کافی نتی بود که این شرکت در آمریکا افتتاح نمود. این کافی نت رکورد بزرگترین کافی نت را که پیش از آن در اختیار یک کافی نت دیگر این شرکت در لندن بود ، از آن خود کرد. این کافی نت در دو طبقه مجزا به تعداد زیادی از کاربران به صورت شبانه روزی سرویس می دهد.
منبع : جنوبی ها


همچنین مشاهده کنید