چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

آشنایی مختصر با مدارک کامپیوتری


آشنایی مختصر با مدارک کامپیوتری
در این پست توضیح کوتاهی در مورد مدارک معتبر بین المللی آی تی که کلاسهای آن در ایران هم برگزار میشوند میدهم.
▪ MCSE = Microsoft Certified Systems Engineer
دوره مربـوط به شبــکه های کامپیـوتری بر مبنای سیستم عامل ویـنـدوز ۲۰۰۳ می باشد و گواهینامه آن را شرکت مایکروسافت ارائه می دهد . جهت دریافت مدرک MCSE دانش پژوه باید هفت امتحان را با موفقیت بگذراند که به ازای هر امتحان یک مدرک MCP دریافت می کند.
▪ MCSD = Microsoft Certified Solution Developer
این گواهینامه بر اساس Microsoft Visual Studio ۷ طراحی شده است . داوطلب در این دوره نحوه ایجاد و استفاده بانکهای اطلاعاتی در شبکه های کامیپوتری و اینترنت را فرا می گیرد
گواهینامه این دوره توسط شرکت مایکروسافت ارائه می شود جهت دریافت مدرک MCSD . Net دانش پژوه باید پنج امتحان را با موفقیت بگذراند.
▪ MOS = Microsoft Office Specialist
در سازمانهای دولتی و خصوصی امروزه نیاز به مکانیزه نمودن امور اداری می باشد. که در این راستا نرم افزارهای مختلفی را می توان استفاده نمود که یکی از کاربردی ترین نرم افزارها مجموعه نرم افزارهای Office می باشد که قابلیت های مختلف در اجرای سیستم مکانیزه دارد.
▪ Auto CAD
نرم افزارهای متعددی در زمینه طراحی و نقشه کشی در بازارهای جهان ارائه شده است که به نرم افزارهای CAD معروف می باشند که به معنی طراحی و نقشه کشی به کمک کامپیوتر است. که دراین میان نرم افزار Auto CAD که توسط شرکت Auto Desk ساخته شده با استقبال بسیاری روبرو گردید.
▪ Cisco Certified Network Associate
شرکت Cisco System بعنوان پیشتاز جهانی جهت برقراری ارتباط در امر سخت افزارهای مورد استفاده شبکه می باشد. گواهینامه های مختلفی توسط شرکت ارائه می شود. cisco System از قبیل : CCIE CCDP , CCNP , CCNA ارائه می شود .
● و به طور خلاصه تر داریم:
ـ گواهینامه بین المللی مهارت کامپیوتر...............ICDL
ـ مهندسی شبکه..........................................MCSE
ـ متخصص ارشد طراحی صفحات وب..................CIW
ـ تکنسین سخت افزار.....................................+A
ـ مهندسی طراحی نرم افزارهای جامع...............MCSD
منبع : جنوبی ها


همچنین مشاهده کنید