شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

چند نکته برای کدبانوها


چند نکته برای کدبانوها
- وقتی از مایع ظرفشویی استفاده می‌کنید دست‌های شما خشک و زبر می‌شود برای حل این مشکل، مقداری جوش شیرین به مایع ظرفشویی اضافه کنید تا پس از شستن، پوست دستان شما آسیب نبینند.
- نرم و پرزدار نگه داشتن پتوهای پشمی و کتانی پس از شست و شو همیشه برای خانم‌ها دغدغه آفرین است؛ مشکل با اضافه کردن دو فنجان سرکه سفید به آب مورد استفاده برای شست و شو تا حدّ زیادی بر طرف می‌شود. البته به یاد داشته باشید هرگز مادّه شوینده بخاردار و سرکه را با هم به آب نیفزایید؛ زیرا گازی خطرناک از آن متصاعد خواهد شد.
- اگر در یک روز بارانی، برف پاک کن ماشین از کار بیفتد، چه کار خواهید کرد؟ یک سیب‌‌زمینی جوانه زده و بی‌مصرف را از وسط نصف کنید و آن را روی شیشه جلوی اتومبیل بمالید، بدین ترتیب، قطرات باران روی شیشه خواهد لغزید و مانع دید شما نخواهد شد. اما توصیه می‌کنیم که در اسرع وقت، ماشین را به یک تعمیرگاه برسانید.
- برای تغییر دکوراسیون اتاق پذیرایی، مبلمان را هل ندهید و نکشید، آنها را بلند کرده و حمل کنید. کشیدن مبلمان روی زمین، حتی به طول چند سانتی‌متر، آسیب فراوانی به آنها وارد می‌کند. همچنین برای بلند کردن صندلی باید به جای دسته، میله زیر نشیمن را گرفت؛ زیرا دسته‌ها اغلب تعمیر شده‌اند. روی میز را باید جدا حمل کرد. آن را از دو طرف و قائم بر وضعیت گرفته و بلند کنید. بدین ترتیب حمل آنها آسان‌تر می‌شود و احتمال شکستن ترک‌ها کاهش می‌یابد. برای جلوگیری از بازشدن در کشوها و قفسه‌ها، هنگام حمل و نقل، باید آنها را قفل کرد یا با طنابی محکم بست.
- چرا با وجود اینکه پنجره‌های ماشین را باز می‌گذارید، باز هم وقتی سوار ماشین می‌شوید بوی نامطبوعی به مشام می‌رسد؟ بو در پارچه و صندلی‌های ماشین نفوذ می‌کند و ماندگار می‌شود. برای حل این مشکل مقداری جوش شیرین روی صندلی‌های ماشین بپاشید و بعد از ۱۵دقیقه با جاروبرقی صندلی‌‌ها را تمیز کنید. از خاصیت بوگیری جوش شیرین استفاده کنید. یا یک ظرف را با سرکه یا آمونیاک پر کنید و یک شب تا صبح، داخل ماشین بگذارید و پنجره‌ها را باز بگذارید تا بو جذب سرکه و یا آمونیاک شود.
- برای جلوگیری از به جاماندن بوی سیگار، یک کاسه کوچک سرکه را در گوشه‌ای از اتاق قرار دهید و یا همیشه جاسیگاری را با کمی جوش‌شیرین پر کنید. این کار از نیم سوزشدن ته سیگار هم جلوگیری می‌کند.
- برای نگهداری از وسایل چوبی، از مخلوط تربانتین، روغن بزرک و سرکه استفاده کنید.
- برای پاک کردن جلد چرمی کتاب قدیمی با ارزش، می‌بایست پارچه ‌کتانی را به شیر آغشته کرده و به آرامی روی جلد کتاب بمالید. سپس با یک پارچه خشک و نرم آن را پاک کنید.
- برای تمیز کردن گلدان لبه باریک،گلدان را پر از آب کنید و چند قرص پاک‌کننده دندان مصنوعی را درون آن بیندازید.
منبع : بیرتک


همچنین مشاهده کنید