پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

ظاهر معلمین


ظاهر معلمین
● رهنمود هایی در زمینه تدریس
لباس پوشیدن معلمین از خصوصیت های مهمی است که یک معلم را محبوب و مورد توجه دانش آموزان می کند. در نتیجه موفق به جذب دانش آموزان و نهایتا در تدریس او را تاثیر گذار خواهد بود. در اینجا برای معلمین چند پیشنهاد داریم تا شما را محبوب و هماهنگ با دیگران نماید:
۱) اگر درمدارس ابتدایی تدریس می کنید ، فراموش نکنید که بچه های بین ۷ تا ۱۲ سال روحی نرم و ظریف دارند. اگر در دید آنها شاد بنظر برسید، شما را مانند والدین شان دوست خواهند داشت. . پیراهن ها و روسری های آبی ، قرمز ، صورتی ، نارنجی و سبز بپوشید.
ترجیحا لباس های ساده و بدون مارک ، علامت و عکس بهتر است. لباس های سیاه همراه با عکس در دید دانش آموزان زشت جلوه می کند. همیشه لبخند بزنید. به جوک خنده داری فکر کنید. چند ثانیه ای لبخند بزنید و بعد وارد کلاس درس بشوید. وقتی با صدای بلند می گویید: س لااااااااام. . بچه ها متوجه می شوند که شما شاد هستید.
۲) اگر در مدارس راهنمایی و متوسطه تدریس می کنید. احتمالا نمی توانید با رنگهای قرمز ، نارنجی ، یا صورتی به کلاس بروید. در عوض از آبی و سبز روشن استفاده کنید. گاهی هم زرد بپوشید. شاید کت و شلوار می پوشید. اما اگر نظر ما را بخواهید آن را برای مهمانی نگه دارید. دانش آموزان سنین ۱۳ تا ۱۸ دارای افکاری جوان ، ایده ال و کله شق هستند. ترجیح می دهند که دوست شما باشند. آن طور که فکر می کنند ، بیندیشید. آن جور که دوست دارند لباس بپوشید. این بدان معنا نیست که هر کاری که آن ها بخواهند باید انجام بدهید. گاهی هم جین بپوشید. بیشتر اوقات لباس های خود را عوض کنید و آنها را خوب اتو بزنید. نظم و بی عیبی شما باعث می شود که آنها از شما پیروی کنند و حتی گاه موهای شان را مدل موی شما کوتاه کنند.

مجله رشد آموزش زبان ، شماره ۸۶ ، بهار ۱۳۸۷ ، صص ۱۶- ۱۵
ترجمه : مریم ابدالی


مریم ابدالی


همچنین مشاهده کنید