جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

اتاق به اتاق خانه خود را بررسی کنید


اتاق به اتاق خانه خود را بررسی کنید
● تجهیزات
ملحقات زیبا می تواند شاخص یک اتاق زیبا باشد و از طریق به کارگیری و خرید چند گلدان پر گل یا قاب های عکس و گیاهان خانگی می توان فضائی چشمگیر در اتاق ایجاد کرد. این زیبایی تجملی می توان مقرون به صرفه نیز باشد.
میز شام را چنان تزئین کنید که غذایی که بر روی آن سرو می شود، منحصر به فرد به نظر برسد.
از چینی های سفید که هیچ وقت از مد نمی افتد، استفاده کنید و لیوان های یک دستی که با آنها همخوانی داشته باشد بر سر سفره بچینید ، علاوه بر دستمال سفره ، با استفاده از چراغ های کم نور یا شمع بر روی میز جوی حاکی از صمیمیت ایجاد کنید.
● راهرو
اغلب راهروها فضایی محدود هستند ولی اکثراً برای انبار کردن لوازم خانه استفاده می شوند. کیف ها و کفش ها را به کمد اتاق خواب انتقال دهید و چترها و لوازم ورزشی را جایی قرار دهید که دید کمتری داشته باشد؛ مثل گاراژ یا قفسه بلا استفاده آشپزخانه.
● اتاق خواب
با خرید یک لحاف جدید یا روتختی و قرار دادن کوسن های مختلف روی آن، تغییری در اتاق خواب خود پدید آورید که احساس آرامش را القاء نماید. رنگ دیوارها را عوض کنید و رنگ مبلمان چوبی را به سفید یا شیری تغییر دهید.
می توانید از جا کفشی یا صندوق برای کفش ها و لباس ها در اتاق خواب استفاده کنید؛ لوازم آرایش خود را در یک ویترین مطبق قرار دهید تا میز آرایش با این گونه اشیاء شلوغ به نظر نرسد.
● آشپزخانه
کابینت های قدیمی آشپزخانه را مجدداً رنگ بزنید و دستگیره های جدیدی برای آنها خریداری و نصب نمایید.
تمامی وسایل پخت و پز خود ( مگر زیباترین آنها ) را خارج از دید قرار دهید.
● حمام
لازم نیست برای حمام تان زیاد هزینه کنید تا دلپذیر به نظر برسد. تجمع آهک و چرک و کثافات و نیز رنگ رفتگی های روی دیوار با استفاده از مواد شوینده ناپدید می شوند یا کلاً می توانید رنگ آمیزی جدیدی را تجربه کنید. ( دقت کنید که هرگز جوهر نمک را توأم با وایتکس یا پودرهای شبیه رخشا استفاده نکنید، چون بلافاصله گاز کشنده ای تولید می کند)
یک روکش اپوکس می تواند در مورد استیل، پلاستیک، فلایبرگلاس ، آکریلیک، سرامیک یا چینی مورد استفاده قرار گیرد. حتی با رنگ مخصوص کاشی نیز قادر به تعویض رنگ آنها خواهید بود. برای پاک کردن لکه های روی دوش می توانید از اسپری مخصوص استفاده کنید و با گذشت چند دقیقه با برس نرم روی آن بکشید.
● انبار
در عین این که کابینت های روباز و بدون در باعث می شوند از پر کردن آنها خودداری کنیم، ولی آشکار بودن مواد درون آنها به هر حال باعث می شود شلوغ به نظر برسند. اگر این قفسه ها زیر یک طاقچه نصب شده اند، آنها را تبدیل به قفسه های در دار نمایید که نباید گران تمام شود.
وقتی در اتاق خود برای هر چیزی جایی بیابید مثل این است که از حضور یک متخصص دکوراسیون استفاده برده اید. هر فضای موجود بدون استفاده را در خانه با خلاقیت خود تحت اختیار درآورید. صندوق های نگهداری مواد، محل قرار دهی مجلات، قفسه های دردار که با طرح اتاق همخوان باشد بخرید.
● بیرون خانه
با رنگ مخصوص وسائل موجود در فضای باز، درها، پنجره ها و ناودان ها را مجدداً رنگ کنید و پولیش بزنید.
باغ را فراموش نکنید. گیاهان را به طور منظم آب دهید و هرس نمایید و از رشد علف هرز جلوگیری به عمل آورید.
● شومینه
با اضافه کردن ملزومات ساده ای به شومینه خود به محیطی که از سنگ پوشیده شده است، گرما ببخشید. سیخ شومینه، دم آهنگری و سطلی که در آن چوب یا ذغال قرار داشته باشد، از این جمله اند. شمعدان هایی را در کنار لبه های مسطح آن قرار دهید و آینه ای را مستقیماً بالای شومینه نصب کنید که صحنه ای رؤیایی پدید آورید.
● چراغ ها
نور قوی در اتاق زیاد مناسب به نظر نمی رسد. از نوعی چراغ استفاده کنید که برای موقعیت ها و روحیات مختلف قابل تنظیم باشد. متصل ساختن یک سوئیچ کم نور کننده به مدار اصلی روشنایی، می رود، ولی می توانید از چراغ های سقفی با نور متمرکز برای نصب در زیر قفسه ها نیز بهره بگیرید؛ در حالی که نصب چراغ های رؤیایی حول پنجره ها و آینه ها نیز فضایی سحرانگیز به محیط می دهد. ۲۰- پرده های قدیمی را عوض کنید. اگر جایی هست که با خرید این پرده ها و پرداخت ۵۰ درصد قیمت اولیه ، این امکان را برای شما فراهم می آورد، درنگ نکنید ، یا اگر ساده و بدون نقش هستند، آنها را رنگ کنید تا جلوه دیگری داشته باشند.
منبع : P۳۰world


همچنین مشاهده کنید