پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

تغییر دکوراسیون با کمترین هزینه


تغییر دکوراسیون با کمترین هزینه
بسیاری از ما مایلیم دکوراسیون منزلمان را عوض کنیم یا دست کم تغییراتی در جهت زیباتر شدن فضای منزل ایجاد کنیم. اما نیاز به بودجه گزاف اغلب ما را از این فکر منصرف می کند. حال آنکه تغییر دکوراسیون لزوماً نیاز به خرید لوازم و وسایل جدید، لوکس و گرانقیمت ندارد و در خیلی از موارد می توان تنها با ایجاد هارمونی جدید و بسیار جذاب تر از قبل در آن آفرید. در حقیقت ایجاد زیبایی در دکوراسیون یک خانه نیازمند خرید مبلمان نفیس و لوازم دکوراسیونی لوکس نیست، بلکه کافی است با به وجود آوردن هماهنگی میان لوازم موجود و احیاناً حذف یا افزودن برخی از جزئیات و لوازم ساده اما متناسب با بقیه اجزاء، نمایی چشم نواز به اتاق بدهیم. ایجاد هماهنگی گاه با حذف بعضی از وسایل و گاه تنها با تغییر دادن رنگ لوازم حاضر امکان پذیر است. مثلاً تغییر دادن رنگ دیوارها که بزرگترین سطوح یک اتاق را تشکیل می دهند خود به تنهایی تأثیر بسزایی در نمای آن دارد.
برای تغییر دکوراسیون در اتاقی که در تصویر ملاحظه می فرمایید دکوراتور بیش از هر چیز، دیوارهای اتاق را با استفاده از تکنیک پتینه و دکوپاژ دچار تغییراتی چشمگیر کرده است. یک دراور در کنار پنجره قرار داده شده و از سطح روی آن برای به نمایش گذاشتن ظروف تزئینی استفاده شده است. استفاده از شاخه های گل زرد رنگ طبیعی و همچنین شاخه های بید فرمی در گوشه و کنار اتاق نیز بر زیبایی آن افزوده است.
هنگامی که یک پالت رنگی خاص را برای دکوراسیون اتاقی انتخاب می کنید، با در نظر گرفتن وسایلی که در سایر اتاق های خانه و حتی در انباری منزل دارید، ممکن است وسایلی متناسب با این پالت رنگی بیابید و آنها را به اتاق مورد نظر انتقال دهید تا هم به عنوان زینت آن اتاق مورد استفاده قرار گیرند و هم خود در بستری مناسب زیباتر جلوه کنند.
پرده سبز زیتونی پنجره دوختی بسیار ساده دارد. توانایی کار با چرخ خیاطی تنها مهارت لازم برای دوختن چنین پرده هایی است! سپس پرده های حریر رویی به سادگی گره زده شده اند که خود به مدلی برای پرده تبدیل شده است. با استفاده از چند کوسن به رنگ های سبز همرنگ با پرده حریر و روکش کاناپه چمنی رابطه لازم میان آنها ایجاد شده است. در مواردی که مایلید در هزینه ها صرفه جویی کنید حتی ممکن است پارچه های ساده سفیدی که در منزل دارید را برای هماهنگی با دکوراسیون جدید رنگ کنید و این کار به راحتی با رنگ های پارچه امکان پذیر است؛ حتی ممکن است پرده سفید قبلی پنجره را با رنگ مورد نظر رنگ کرده و دوباره مورد استفاده قرار داد. در آخر با افزودن ظرایفی از قبیل ظروف شیشه ای سبز رنگ در اشکال و پرده های رنگی متفاوت به تنوع و در عین حال هماهنگی فضا افزوده شده است. با بستن شاخه های خشک بید به دور پایه آباژورها و چسباندن گلبرگ های خشک به دور لبه کلاهک آنها، آباژورها نمایی منحصر به فرد و نیز جدید یافته اند و بدون صرف هزینه بیشتر برای خرید آباژورهای جدید با دکوراسیون هماهنگ شده اند.
چنان که ملاحظه می کنید بسیاری از تغییرات ایجاد شده در دکوراسیون این اتاق و یا تقریباً تمام آنها توسط صاحب خانه قابل اجرا و با صرف هزینه ای محدود و در اندک زمان امکان پذیر هستند. شما نیز می توانید با همین روش تغییراتی مشابه را در منزلتان ایجاد کنید و از نتایج نشاط آور تغییر دکوراسیون بهره مند شوید.
منبع : P۳۰world


همچنین مشاهده کنید