چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

۱۳ ماه مه ۲۰۰۴ ـ سناتورهای آمریکایی ۱۸۰۰ عکس از شکنجه عراقی ها را در پشت درهای بسته تماشا کردند


۱۳ ماه مه ۲۰۰۴ ـ سناتورهای آمریکایی ۱۸۰۰ عکس از شکنجه عراقی ها را در پشت درهای بسته تماشا کردند
سناتور های آمریکایی که ۱۳ ماه مه ۲۰۰۴ عکسهای تازه از شکنجه عراقی ها را در یک جلسه پشت درهای بسته دیده بودند بعدا به رسانه ها گفتند که ۱۸۰۰ عکس را، هریک برای چند ثانیه مشاهده کردند و باور نمی کردند این طرز شکنجه کار آمریکایی باشد که در جهان به لیبرال بودن، قانون ترسی و برخورد دوستانه شهرت دارد.
این سناتور ها که نظر خود را با خبرنگاران در میان نهادند اظهار داشتند که می دانستند که پس از رویداد ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ دستور اعمال خشونت در موارد لازم به بازجوهای سازمانهای امنیتی از جمله «سیا» داده شده ولی نه به صورتی که در عکسها دیده می شد.
بانوی ۲۱ ساله« لیندی اینگلند» که عکس او در حال کشیدن یک زندانی عراقی با طناب روی زمین در رسانه ها چاپ شده بود به تلویزیون کلرادو گفت که در ابوغریب به دستور بالا شکنجه می دادند. به آنان گفته شده بود که در آستانه کار تحقیق، وضعیت را برای زندانیان به صورت جهنم درآورید تا هنگام بازجویی اعتراف کنند.
ما می دانستیم که برای یک عرب و مسلمان، گرفتن عکس در حال برهنه بودن چقدر گران تمام می شود. این عکسها برای ارعاب دربازجویی بود.
این نظامی زن و دیگر مصاحبه شوندگان تایید کردند که اردوگاههای زندانیان دچار کمبود سرباز محافظ بودند و برای مثال: از یک زندان با ۳۰۰۰ زندانی، بیش از ۴۰ تا ۵۰ نظامی حفاظت نمی کردند و سختگیری لازم بود.
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز


همچنین مشاهده کنید