شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

مسئولیت پذیر باشیم!


مسئولیت پذیر باشیم!
نسبت به وظیفه‌ای که انسان بعهده گرفته است باید احساس مسئولیت کند , آن را با علاقه، دلسوزی، درست و به موقع انجام دهد.
فردی که انجام دادن کاری را برعهده می‌گیرد، باید آن را با علاقه، دلسوزی، درست و به موقع انجام دهد.
مسئولیتی را که انسان قبول می‌کند، نباید فراموش کند و آن را در وقت خود و به موقع باید انجام دهد.
نسبت به وظیفه‌ای که انسان بعهده گرفته است باید احساس مسئولیت کند. حاصل این احساس مسئولیت طراوت و شادابی در محیط تحت مسئولیت است. در چنین محیطی، هریک از اعضا وظایفی برعهده می‌گیرند و نسبت به انجام دادن آنها احساس مسئولیت می‌کنند. حاصل این احساس مسئولیت مشترک، ایجاد مجموعه و محیطی مهربان، صمیمی و رضایتمندی از یکدیگر است.
● منظم باشیم!
احتمالاً شما با برنامه‌ی روزانه آشنا هستید و هریک برای فعالیت‌های روزانه‌ی خود برنامه‌ای دارید؛ مثلاً برنامه امروز شما مشخص است. برنامه‌ی امروز و روزهای دیگر هفته را روی کاغذ، جدول برنامه و یا سررسید خود نوشته‌اید تا انجام دادن آنها را فراموش نکنید. هر روز که از محیط تحصیلی و کاری خود به منزل بازمی‌گردید، به برنامه روز بعد نگاه می‌کنید و براساس آن به مطالعه و انجام دادن زمینه تکالیف خود می‌پردازید.
همچنین با دقت، مطالب و یا لوازمی که لازم است همراه خود داشته باشید را آماده می‌کنید.
برخی از شما ممکن است برای دیگر فعالیت‌های روزانه‌ی خود نیز برنامه تنظیم کرده و آن را روی برگه‌ای نوشته باشید.
کسانی که برای انجام دادن کارهای خود برنامه‌ی منظمی دارند، روشن است که در هرساعت شبانه‌روز چه کارهایی را باید انجام دهند. آنها با عمل کردن به برنامه‌ی روزانه در کارهای خود موفق‌ترند و هیچ‌گاه در انجام کارهایشان احساس اضطراب و نگرانی و تشویش نمی‌کنند زیرا برای انجام دادن تکالیف محوله و سایر فعالیت‌های خود زمان مشخصی را درنظر گرفته‌اند.
● کار با برنامه
هر فرد می‌تواند برای خود برنامه‌ی روزانه تنظیم کند. خانواده‌ها هم می‌توانند برای خود برنامه‌ای داشته باشند و حتی در مواردی چون دید و بازدید دوستان و آشنایان در روزهای تعطیل هم، براساس برنامه‌ی خاصی عمل کنند تا به «صله رحم» که دستور اجتماعی دینی است، عمل شود و از عوارض روحی و روانی حادث شده در خانواده‌ها پیشگیری بعمل آید.
پس برنامه به ما کمک می‌کند تا کارهای خود را بهتر انجام دهیم و از انجام کارهای ضروری غافل نشویم.
شما هم احتمالاً برنامه‌ی روزانه‌ای دارید ولی شاید تا به حال آن را روی کاغذ ننوشته باشید. نوشتن برنامه‌ی روزانه فایده‌های زیادی دارد. با مشورت با بزرگترها، برنامه‌ی روزانه‌ی خود را بنویسید


http://amirkaber.blogfa.com/۸۷۰۲.aspx
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید