جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

کاسه زیبای شمع با گلهای رنگی


کاسه زیبای شمع با گلهای رنگی
این گل‌های مومی زرد بر روی سطح مومی آبی تیره استفاده شده‌‌اند تا یک طرح جالب از شن رنگی ساحل دریا را در کاسه منعکس کنند.
▪ مواد و لوازم مورد نیاز
۱۸۰ گرم موم پارافین زرد و مخلوط شده با استیرین، سینی فر که با کمی مایع ظرفشوئی آغشته شده است، قالب مخصوص شیرینی، ۲۲۵ گرم موم پارافین آبی و مخلوط با استیرین، یک کاسه، فیتیله به طول ۱۵ سانتی‌متر در ۵/۲ سانتی‌متر
۱- موم پارافین زرد را به قطر ۳ میلی‌متر در سینی فر بریزید و زمانی‌که موم هنوز نرم است قالب مورد نظر خود را در موم فشار دهید و به‌آرامی شکل‌های درست شده را بردارید و در یک سطح صاف بگذارید تا خشک شوند.
۲- به میزان ۱۸۰ گرم از موم آبی را در کاسه بریزید.
۳- زمانی‌که موم تقریباً سفت شد ۳ عدد فیتیله را به طول ۵ سانتی‌متر در ۵/۲ سانتی‌متر ببرید و آنها را آماده کنید (روش آماده کردن فیتیله در بخش فیتیله‌ها آماده است)، یکی از آنها را بردارید و در مومی که هنوز نرم است به سمت ته شمع فشار دهید و با دقت دوباره فیتیله را به سمت بالا به اندازه ۳ میلی‌متر بکشید: این کار از زیاد داغ شدن کاسه وقتی که شمع به سمت پائین می‌سوزد جلوگیری می‌کند همین روش را با دو فیتیله دیگر انجام دهید.
۴- به‌آرامی گل‌های شکل داده شده از موم زرد را در سطح شمع قرار دهید.
۵- و زمانی‌که شمع سرد می‌شود کمی منقبض شده و فرو می‌رود شما دوباره خیلی آهسته روی آن و اطراف گل‌های زرد را با موم آبی پر کنید.
از ترکیبات مختلف رنگ‌های یکسان طرح‌های گوناگونی را می‌‌توانید بسازید و از آنها لذت ببرید.
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید