جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

به روان خانه بیندیشیم


به روان خانه بیندیشیم
همیشه هم طراحی منزل به شیوه‌ای که ما دوست داریم مناسب نیست، چون امکان دارد ما رنگ‌هایی را برای مبلمان و پرده و رنگ دیوارها انتخاب کنیم که در مدت‌زمان نه‌چندان طولانی باعث سردرد و اعصاب خردکنی شود و تعادل روحی و روانی اعضای خانواده را به هم بریزد. در اینجا به بررسی کارهایی می‌پردازیم که هرچند ساده و کوچکند ولی جز ریزه‌کاری‌های دکوراسیون به شمار می‌روند و تاثیر بسزایی در بهبود وضعیت روانی منزل می‌گذارد.
در اثاث خانه به دنبال خطوط زیبا و خوشایند و فرم محکم و جاندار باشید. اگر وسیله‌ای شکلی دارد که می‌دانید همیشه دوستش خواهید داشت، همان را انتخاب کنید. به طور حتم شما در طول زمان از طرح و رنگ پارچه آن خسته خواهید شد که این مشکل با تعویض رویه حل می‌شود. مهم این است که فرم و مدل این وسیله را دوست داشته باشید. سعی نکنید لوازم منزل را هم رنگ انتخاب کنید بلکه به هماهنگی رنگ‌ها توجه کنید البته نه به این معنا که همه چیز یک رنگ باشد. اگر در حال انجام تغییرات اساسی در منزل هستید قبل از هر کار جنس موادی را که استفاده می‌کنید مورد بررسی قرار دهید. کفپوش مرمر در تابستان بسیار خنک و عالی است اما در زمستان به طور آزاردهنده‌ای سرد است. کفپوش‌های غیر از فرش و موکت هم به سروصدای محیط اضافه می‌کنند.
آثار هنری جالبی که بیانگر شخصیت شما باشند را در گوشه و کنار خانه قرار دهید. آثار هنری بهانه بسیار خوبی برای آغاز گفت‌وگو هستند. از آنجایی که آثار هنری موجود در منزل معرف شخصیت شماست، لوازم خانه را طوری انتخاب کنید که بر زیبایی تابلوها و آثار هنری دیگر موجود در خانه بیفزاید. وسایل خانه را طوری نچینید که توجه را از آثار هنری به خود جلب کنند. حمام و سرویس‌های دستشویی را با شمع، گل‌های خوشبو و صابون‌های عطرآگین تزئین کنید. هر وسیله‌ای را به بهانه اینکه جا ندارید و نمی‌توانید دور بیندازید در اتاق نشیمن قرار ندهید. هرچه دور و بر خودتان را شلوغ کنید محیط خانه کسل‌کننده و اعصاب خردکن‌تر می‌شود. گذاشتن عکس‌هایی از اعضای خانواده در گوشه و کنار خانه بسیار خوب است، اما از افراط در این کار خودداری کنید چرا که ناخودآگاه خانه را به صورت پرستشگاه در خواهید آورد.
منبع : پرشین وی


همچنین مشاهده کنید