جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

دکوراسیون رنگی برای سال نو


دکوراسیون رنگی برای سال نو
از قدیم الایام، اسفند، ماه نونواركردن خانه و دور ریختن اشیای كهنه و قدیمی است. تغییر دكوراسیون، یكی از اصلی ترین ویژگی‌های ماه اسفند است. از دو، سه هفته مانده به عید، خانم‌ها در كوچه و بازار راه می‌افتند تا قدیمی‌ها را دور بریزند و اسباب و اثاثیه نو جایگزین كنند. در هر حال این هم یكی از رسم و رسوم شب عید است كه مثل آجیل و شیرینی حذف نشدنی است.
شما هم اگر قصد ایجاد تغییر اساسی در منزل دارید، پیشنهاد می كنیم به جای صرف هزینه گزاف برای خرید مجدد مبلمان، بوفه و میز و صندلی منزلتان را از طریق به كارگیری رنگ‌ها دگرگون كنید.
رنگ یكی از جالب ترین جنبه‌های دكوراسیون است. به طوری كه بیش از آنكه نوع اسباب و اثاثیه جزء اصول مهم طراحی و چیدمان قرار گیرد، رنگ حرف اول را می زند.
در هر حال، بد نیست امسال، متفاوت از سال های گذشته طبق سلیقه و روحیه خودتان و هر رنگی كه می‌پسندید، عمل كنید. مهمترین نكته در طراحی رنگ دكوراسیون، اطلاع از رنگ‌های هماهنگ و متضاد است. اینكه شما بدانید چه رنگ‌هایی در كنار هم هارمونی ایجاد می كند و برعكس تضاد می‌آفریند، قدم اول را برداشته اید.
سه رنگ قرمز، زرد و آبی رنگ‌های اولیه هستند و رنگ های میان آنها به عنوان رنگ ثانویه شناخته می‌شوند. استفاده از رنگ‌های هم خانواده باعث آرامش و دلبازی خانه می شود. استفاده از یك رنگ با میزان كمی از رنگ مكمل آن برای زنده كردن و انرژی بخشیدن به محیط خانه پیشنهاد می شود. تاثیر نور موجود در محیط خانه را نادیده نگیرید. استفاده از رنگ سبز و آبی در اتاق هایی كه رو به شمال هستند باعث ایجاد سرما می شود. بهتر است رنگ های گرم تر و سرخ فام تر را استفاده كنید.
یادتان باشد نور چه از نوع طبیعی باشد چه مصنوعی، تاثیرات مختلفی بر رنگ خواهد داشت. دقت كنید كه در چه زمانی از روز و به چه میزان نور طبیعی به هر یك از اتاق های شما می تابد، رنگ مورد نظرتان برای هریك از اتاق ها را در نور همان اتاق بیازمایید.
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید