چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

۴ مه ۲۰۰۶ ـ هوادار القاعده به حبس ابد محکوم شد


۴ مه ۲۰۰۶ ـ هوادار القاعده به حبس ابد محکوم شد
یک دادگاه فدرال آمریکا که در حومه ویرجینیایی شهر واشنگتن استقرار دارد چهارم مه ۲۰۰۶ پس از هفته ها محاکمه، زکریا موسوی از هواداران گروه القاعده را به حبس ابد بدون داشتن حق استفاده از آزادی مشروط محکوم کرد. وی که ۱۷ اوت سال ۲۰۰۱ در ایالت مینه سوتا دستگیر شده بود متهم بود که قرار بود از عوامل رویدادهای ۱۱ سپتامبر آن سال (ربودن هواپیماهای مسافربر و کوبیدن آنها به ساختمانهای بزرگ) باشد. زکریا که تبعه فرانسه و یک مسلمان مراکشی الاصل است در آن سال در ایالت مینه سوتا سرگرم فراگرفتن خلبانی هواپیما بود که «معلم خلبان» نسبت به وضعیت او دچار تردید شده بود و قضیه را به پلیس محل گزارش کرده بود و این گزارش باعث دستگیری زکریا شده بود که ۲۵ روز بعد، برخورد هواپیماهای ربوده شده به ساختمانهای نیویورک و پنتاگون صورت گرفت و پرونده زکریا را سنگین تر کرد.
در جلسات دادگاه گفته شده بود؛ زکریا که از قضیه خبر داشت، اگر پس از دستگیر شدن جزئیات را گفته بود از رویداد جلوگیری می شد!.
هیات منصفه دادگاه برای اعدام زکریا که دادستان به آن اصرار داشت به توافق نرسید و ضمن مجرم دانستنش برای او درخواست حبس ابد کرد که قاضی همان مجازات را در حکم خود آورد. زکریا دوران محکومیت خود را در یک زندان مستحکم و پرمراقبت در ایالت کلرادو خواهد گذرانید. وی در طول جلسات دادگاه بارها برضد آمریکا شعار داده بود.
مادر زکریا از دولت فرانسه خواسته است که اقدام کند تا زکریا دوران محکومیتش را در فرانسه بگذراند.
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز


همچنین مشاهده کنید