جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

کاربرد شمع ها در زیبایی منزل


کاربرد شمع ها در زیبایی منزل
روشن کردن یک شمع کوچک می تواند حال و هوای اتاق شما را به کلی تغییر دهد، به ویژه اگر رایحه ملایمی هم داشته باشد.
شمع ها علاوه بر اینکه جنبه تزئینی دارند، در ایجاد فضای آرامش بخش، رمانتیک و حتی تشریفاتی مؤثرند. مثلاً استفاده از شمع های پایه بلند در اتاق پذیرایی یا روی میز ناهارخوری نوعی حس تشریفات را القا می کند. همچنین برای جلوه دادن به یک میز یا فضایی خاص، می توانید شمع روشنی در آنجا قرار دهید.
مهم نیست که دکوراسیون منزل شما سنتی و قدیمی است یا لوکس و مدرن، در هر صورت برای ایجاد تزئینات زیبا شمع ها را به کار ببرید.
استفاده از شمع ها پیشینه مذهبی بسیار طولانی دارد. در پرستشگاه ها، کلیساها، اعیاد و مراسم مذهبی مختلف از شمع استفاده می شد. همچنین مردم برای پیش کشی به مرده ای که بسیار دوستش داشتند، شمع روشن می کردند.
البته هنوز هم در مذاهب مختلف، شمع همچنان جایگاه خودش را حفظ کرده و رایج است.
▪ انتخاب رنگ
شمع های مختلف با رنگ های متفاوت تأثیر بسزایی در دکوراسیون منزل شما دارند. سعی کنید رنگ هایی را انتخاب کنید که با فضای اتاق ها متناسب باشد.
به هرحال این به میل شما بستگی دارد که چه رنگی را به کار ببرید. رنگ های سرد یا گرم احساسات متفاوتی را ایجاد می کنند. مثلاً رنگ قرمز از رنگ های گرم است که شما را به فعالیت فیزیکی بیشتر تشویق می کند و نشان دهنده احساسات شدید و رمانتیک است. اگر فردی آرام و احساساتی هستید و می خواهید رفتاری پرحرارت داشته باشید، از رنگ قرمز برای تزئینات استفاده کنید.
رنگ نارنجی نیز فضای اتاق را لذتبخش و گرمای صمیمانه ای ایجاد می کند.
رنگ زرد از نظر روانی به شما کمک می کند تا به نظرات دیگران بیشتر توجه کنید و هنگام گفت وگو سرزنده باشید. درنتیجه ارتباطات شما با دیگران افزایش می یابد.
زرشکی رنگ مورد علاقه افراد خلاق و رؤیایی است. می توانید در کنار شمع های زرشکی از رنگ صورتی هم استفاده کنید. ضمناً این رنگ برای اتاق هایی توصیه می شود که به آرامش و تمرکز نیاز دارد، مانند اتاق کار.
آبی یکی از آرامش بخش ترین رنگ هاست که فضایی سرشار از صلح وصفا ایجاد می کند. افراد آرام، مطمئن و راضی این رنگ را می پسندند.
رنگ سبز نشاندهنده آسایش و راحتی است و باعث می شود بیشتر احساس امنیت کنید.
و بالاخره رنگ سفید مورد توجه افراد صادق است و استفاده از آن درک شما را در مسائل مختلف افزایش می دهد.
در ضمن برای انعکاس نور و زیبایی بیشتر می توانید شمع ها را مقابل آینه یا سطوح براق و صیقلی قرار دهید.


http://nobelak.blogfa.com/post-۱۷۴.aspx


همچنین مشاهده کنید