جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

آباژور نماسنگی


آباژور نماسنگی
آباژورها از آن دسته وسایلی هستند كه می توان به راحتی و با هزینه اندك نما و شكل ظاهری آنها را بارها تغییر داد، به طوری كه هربار به آباژوری كاملاً متفاوت تبدیل شوند. این تغییرات را ممكن است روی كلاهك یا بدنه آباژور ایجاد كرد.
در اینجا پایه چوبی یك آباژور به پایه ای با نمای سنگی تبدیل شده است. با تكنیك های مختلف می توانید هربار كه دكوراسیون منزل را تغییر می دهید آباژوری را كه دارید با تغییرات دكوراسیون هماهنگ كنید. برای تبدیل یك پایه آباژور چوبی به پایه نماسنگ به وسایل زیر نیاز دارید:
۱- كاغذ سنباده
۲- چسب نواری
۳- رنگ های آكریلیك در دو رنگ سبز Jade Green و Emerald Green و سفید
۴- قلم مو
۵- اسفنج طبیعی
۶- وارنیش آكریلیك
ابتدا با چسب نواری سرپیچ پایه آباژور و محل اتصال سیم تا فاصله چند سانتی متری از آن را بپوشانید. سپس رنگ یا وارنیش فعلی كه روی پایه آباژور قرار دارد را با سنباده پاك كنید. این كار را می توانید به جای كاغذ سنباده با نوعی سیم ظرفشویی كه الیاف نازك دارد نیز انجام دهید در این صورت حتماً از دستكش استفاده كنید. با استفاده از قلم مو یك لایه رنگ سفید روی تمام بدنه چوبی بزنید، صبر كنید تا رنگ كاملاً خشك شود سپس یك لایه دیگر رنگ سفید روی آن بزنید، اگر پوشش رنگ كافی نبود پس از خشك شدن آن می توانید یك بار دیگر این مرحله را تكرار كنید.
اسفنج را با آب خیس كنید و خوب بفشارید تا آب آن كاملاً گرفته شود. رنگ سبز Jade Green را با كمی آب، اندكی رقیقی كنید و سپس اسفنج را در آن زده پس از گرفتن آب اضافی با ضربات آهسته اسفنج روی بدنه آباژور آن را رنگ كنید. رنگ را به میزانی روی بدنه آباژور بزنید كه به طور كامل آن را نپوشاند بلكه پوششی بافت دار روی آن ایجاد كند كه از میان آن رنگ سفید زیرین نیز دیده شود. پس از خشك شدن كامل رنگ مقداری از آن را با رنگ سفید كمی روشن كنید و لایه ای از آن را به صورت بافت دار با اسفنج روی بدنه آباژور بزنید. پس از خشك شدن كامل این لایه رنگ، مقداری از رنگ سبز Green را كمی رقیق كنید و با اسفنج در بعضی از قسمت‌های بدنه بزنید، نگاه كردن و دقت به بافت سنگ های واقعی می تواند به شما كمك كند تا بافتی نزدیك به سنگ طبیعی را با این رنگ ها به وجود آورید. پس از خشك شدن كامل رنگ ها یك لایه وارنیش روی آن بزنید. صبر كنید تا وارنیش كاملاً خشك شود سپس یك یا دو بار دیگر این مرحله را تكرار كنید. در آخر چسب‌های روی سرپیچ و سیم را باز كنید و كلاهك را در جای خود قرار دهید.

سپیده سلیمی
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید