جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

ماشین زمان /۲۲ آوریل


ماشین زمان /۲۲ آوریل
▪ بیست و دوم آوریل سال ۱۹۶۹ دیان دابلین بازیکن سابق تیم ملی انگلیس که هم اکنون در نورویچ سیتی حضور دارد، متولد شد. او که ۴ بازی ملی در کارنامه دارد، به عنوان یک سانترفوروارد گلزن کار خود را شروع کرد اما در سال های اخیر در خط دفاع نیز بازیهای خوبی به نمایش گذاشته است. او سابقه بازی در تیم های منچستریونایتد، کاونتری سیتی، میلوال، استون ویلا، لسترسیتی و سلتیک را نیز دارد.
▪ بیست و دوم آوریل سال ۱۹۷۰ آندره جانی بازیکن سابق تیم ملی والیبال ایتالیا به دنیا آمد. این بازیکن ۱۹۶ سانتیمتری با انجام ۴۷۴ بازی در تیم ملی ایتالیا رکورددار است و با این تیم سه بار در سال های ۱۹۹۰و ۱۹۹۴ و ۱۹۹۸ به قهرمانی جهان دست یافته و ۴ بار نیز در سال های ۱۹۹۳و ۱۹۹۵و ۱۹۹۶ و ۲۰۰۳ قهرمان اروپا شده است. جانی که به دلیل پرش ها و مهارت های تکنیکی اش شهرت دارد، در سال ۲۰۰۵ به دوران بازی ملی خود پایان داد.
▪ بیست و دوم آوریل سال ۱۹۷۷ مارک پیتر گرتودا آندرس فان بومل بازیکن تیم ملی هلند و باشگاه بایرن مونیخ متولد شد. او بازی را از تیم فورتونا سیتارد شروع کرد و پس از ۷ سال حضور در این تیم در سال ۱۹۹۹ به پی اس وی آیندهوون ملحق شد. در سال ۲۰۰۵ راهی بارسلونا شد و یک سال بعد راهی بایرن مونیخ شد. از افتخارات او می توان به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و لالیگا با بارسلونا، ۴ قهرمانی هلند و یک قهرمانی جام حذفی این کشور با آیندهوون و قهرمانی جام حذفی و جام اتحادیه آلمان با بایرن مونیخ اشاره کرد. او که به همراه رود فان نیستلروی از بازی در تیم ملی هلند کناره گیری کرده از ماه ژوئن امسال که هدایت این تیم به برت فان مارویک مربی کنونی فاینورد سپرده شود، شاید به ترکیب تیم نارنجی پوش بازگردد زیرا فان بومل که در ۴۰ بازی ملی خود ۷ گل زده، داماد فان مارویک است.
▪ بیست و دوم آوریل سال ۱۹۸۲ ریکاردو ایزکسون دوس سانتوس لیته ملقب به کاکا فوتبالیست سرشناس برزیلی متولد شد. این هافبک که با زدن ۱۰ گل در کسب مقام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۶ توسط میلان نقش بسزایی داشت، سال گذشته به عنوان بهترین بازیکن جهان و اروپا معرفی شد. او بازی حرفه ای را از سال ۲۰۰۱ در تیم سائوپائولو شروع کرد، ۲ سال در کشور خود باقی ماند و پس از آن راهی ایتالیا و میلان شد. وی در این تیم قهرمانی سری A، قهرمانی لیگ قهرمانان، قهرمانی سوپرجام اروپا و قهرمانی جام باشگاه های جهان را به دست آورد. کاکا که در ۵۹ بازی ملی ۲۲ گل زده، با تیم ملی برزیل قهرمان جام جهانی ۲۰۰۲ شد و جام کنفدراسیون ها را فتح کرد. از افتخارات فردی او می توان به کسب عنوان بهترین هافبک لیگ قهرمانان،بهترین گلزن و مهاجم لیگ قهرمانان، بهترین بازیکن جوان سری A، بهترین بازیکن خارجی سری A (۲۰۰۴ و ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷)، بهترین بازیکن سری A (۲۰۰۴ و ۲۰۰۷)، بهترین بازیکن اتحادیه فوتبالیست های حرفه ای (۲۰۰۶ و ۲۰۰۷)، بهترین بازیساز جهان، بهترین ورزشکار امریکای جنوبی و قرارگرفتن در تیم منتخب سال اروپا(۲۰۰۶ و ۲۰۰۷) اشاره کرد. کاکا از مذهبی ترین بازیکنان جهان فوتبال به شمار می رود و بر روی پیراهن خود عبارت «من به مسیح تعلق دارم» را نگاشته است.
منبع : روزنامه ایران ورزشی


همچنین مشاهده کنید