جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

افزایش سرعت اتصال اینترنت


افزایش سرعت اتصال اینترنت
اول اجازه دهید، ببینیم شما الان با چه سرعتی به اینترنت وصل هستید. در پایین صفحه مانیتور و سمت راست آن آیکون دو کامپیوتر کوچک را میبینید. این آیکون وقتی ظاهر میشود که به اینترنت وصل هستید. اشاره گر ماوس خود را روی این آیکون ببرید. یک پیغام کوچک در یک کادر کوچک ظاهر میشود که سرعت اتصال اینترنت شما را نشان میدهد.
امروزه اکثر کاربران اتصال معمولی خط تلفن از مودم ۵۶k استفاده میکنند، اما همانطوریکه گفتم، اکثر دوستان از کندی سرعت اتصال گله دارند.
اول اجازه دهید، ببینیم شما الان با چه سرعتی به اینترنت وصل هستید. در پایین صفحه مانیتور و سمت راست آن آیکون دو کامپیوتر کوچک را میبینید. این آیکون وقتی ظاهر میشود که به اینترنت وصل هستید. اشاره گر ماوس خود را روی این آیکون ببرید. یک پیغام کوچک در یک کادر کوچک ظاهر میشود که سرعت اتصال اینترنت شما را نشان میدهد. برای مودم های ۵۶k طبق مقررات FCC، حداکثر سرعت اتصال باید ۵۳K باشد. اگر رقمی که میبینید بالاتر از ۵۰K باشد، لازم نیست ادامه این مقاله را بخوانید، سرعتتان خوب است. اما اگر عددی که میبینید زیر ۵۰K باشد، به خواندن مقاله ادامه دهید.
ابتدا بگویم که سرعت اینترنت شما تحت تاثیر چند عامل قرار دارد که یکی از آنها حجم ترافیک اینترنت است. بنابراین ممکن است سرعت شما در زمانهای مختلف روز متفاوت باشد. اگر با بررسی سرعت اینترنت به روش بالا ، متناوبا سرعتی کمتر از ۴۰K را مشاهده کردید، لازم است تا تنظیمات اتصال را بررسی کنید. روی My Computer کلیک کنید. سپس به Control Panel بروید. به
Modem or Phone/Modem Options
بروید، مودم خود را یافته و آنرا highlight کنید. دکمه راست ماوس را کلیک کنید، Properties را انتخاب کنید. حال مطمئن شوید که مودم شما روی حداکثر سرعت تنظیم شده است.
امکان دسترسی به مودمتان از داخل Device Manager هم وجود دارد. مطمن شوید که سرعت پورت روی سرعتی بالاتر از پیش فرض ۹۶۰۰kbps تنظیم شده است. اگر با این تنظیمات، هنوز سرعت را پایین میبینید وقت آنستکه خط تلفن را کنترل کنید. باید مودم کامپیوتر را مستقیما به جک تلفن روی دیوار وصل کنید و اندازه سیم آنرا در کوتاهترین فاصله منظور نمایید. از سیم رابط Splitter استفاده نکنید. این وسایل سرعت اینترنت شما را کاهش میدهند.
اگر صداهایی مانند پاپ، کراک، سناپ در خط تلفن میشنوید باید به مخابرات یا شرکت سرویس دهنده اطلاع دهید که در خط تلفن شما نویز وجود دارد. از آنها بخواهید که این اشکال که عامل مهمی در کاهش سرعت اینترنت شما است را برطرف کنند.
اگر با تمام این کارها، هنوز سرعتتان پایین میباشد، وقت آنست که با سرویس دهنده اینترنت یا ISP خود تماس بگیرید. بعضی از این شرکتها، شماره تلفنهای مختلفی برای انواع اتصال دارند و امکان دارد که شماره دیگری را برای تماس به شما بدهند و یا اطلاعاتی در اختیارتان بگذارند که مشکل برطرف شود.
آیا با انجام تمام مراحل بالا، هنوز هم با مشکل کمبود سرعت مواجه هستید؟ اگر پاسخ شما بلی است، باید ISP خود را عوض کنید. اما توصیه من به شما اینست که اگر از اینترنت متناوبا استفاده میکنید و با اتصال تلفن معمولی مشکل دارید بهتر است از اتصال پر سرعت Cable یا DSL استفاده کنید. در تورنتو هردوی این اتصالات در نمونه Lite و با قیمت ارزانتر ماهیانه حدود ۳۰ دلار عرضه میشوند که میتوانید از آن هم استفاده کنید. اتصال ۲۴ ساعته با سرعتی مناسب.
منبع : سایت کامتونت


همچنین مشاهده کنید