پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

۲۲ آوریل ۲۰۰۵ ـ امر و نهی کردن بانو رایس به وزیر اومر خارجه روسیه، به روایت پراودا


پراودا ۲۲ آوریل ۲۰۰۵ درباره دیدار وزیر امور خارجه ایالات متحده، بانو رایس از مسکو و مذاکره با همتای روس خود تفسیری انتشار داده که به زبان انگلیسی هم ترجمه شده و در سایت این روزنامه در اینترنت قرار گرفته بود.
از نوشته پراودا چنین بر می آمد؛ برغم این که گفته شده بود رایس کارشناس امور روسیه است و زبان روسی می داند، وی بر این زبان مسلط نیست و طرز برخورد و چگونگی رفتار با روسها را هم نمی داند. بانو رایس در این دیدار، به وزیر امور خارجه روسیه گفته بودکه من (بانو رایس) مخالف تمرکز امور روسیه در کرملین هستم!. پراودا که در چند سال گذشته به عنوان یک روزنامه مستقل (نه، حزبی) عمل می کند ضمن درج این جمله به نقل از «رایس» اشاره کرده بود که باید به این وزیر امورخارجه که قاعدتا باید یک دیپلمات باشد و نزاکت دیپلماتیک را رعایت کند گفته شود که امور روسیه به او چه مربوط است که بخواهد و یا نخواهد .... پراودا اضافه کرده بود وزیر امور خارجه روسیه به رایس گفته است که حاضر به شنیدن این عبارت نیست.
پراودا همچنین نوشته بود: رایس دولت روسیه را متهم به کنترل مطبوعات می کند حال آن که ما منابع اخبارمان را چک و سپس نقل می کنیم، ما مطالب را نمی پیچانیم، ما بی جهت چیزی را بزرگ نمی کنیم، ما مطالب را همچون قلاب ماهیگیری به سوی مخاطبان رها نمی کنیم که ندانسته به دام افتند و بی خبر هرچه را که می گوییم و تلقین می کنیم بپذیرند و باور کنند. ما میان خبر و مطالب محرمانه دولت فرق قائل می شویم، منافع عمومی را درنظر می گیریم و ....
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز


همچنین مشاهده کنید