جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

بچه ها سیگار نکشید!


بچه ها سیگار نکشید!
بسیاری از والدین هستند که از قبل، قوانینی را تعیین می‌کنند، اما زمانی که نوبت به مرحله اجرا می‌رسد، قدری کوتاهی می‌کنند.
فرزندان باید به خوبی بدانند که وقتی شما قانونی را تعیین می‌کنید، قدرت اجرای آن را نیز دارید. این امر همچنین آنها را در زمان ارتکاب به عمل نادرست مانند نوعی بازدارنده عمل کرده و اجازه نمی‌دهد تا کار نادرست را انجام دهند.
در عین حال زمانی که به قوانین احترام می‌گذارند، باید تشویقشان کنید و خوشحالی خود را از این امر نشان دهید. به جای اینکه روی اشتباهاتشان تمرکز کنید، کارهایی را که به درستی انجام داده‌اند را بزرگ کرده و به خاطر انجام این امور از آنها قدردانی کنید.
● به‌طور موثر با فرزندان در مورد موادمخدر صحبت کنید
در دنیای پیچیده و شلوغ امروزی، کمتر اتفاق می‌افتد که والدین وقت لازم را برای برقراری ارتباط با کودکان خود در زمینه موادمخدر به‌دست آورند. باید سعی کنید در برنامه‌های روزانه خود وقتی را به این موضوع اختصاص دهید که تمام افراد خانواده در کنار هم جمع شده و یکدیگر را ملاقات کنند. سعی کنید این کار را حداقل دو مرتبه در هفته انجام دهید، می‌توانید در طول این زمان با آنها بازی کنید، آنها را به کتابخانه ببرید، و یا با هم به بستنی فروشی بروید. این کار به شما کمک می‌کند تا افراد خانواده به یکدیگر نزدیک‌تر شده و راحت‌تر بتوانند در مورد مسائل مختلف با هم صحبت کنند. بد نیست هفته‌ای یک مرتبه هم که شده جلسات مربوط به خانواده را برگزار کنید. در این جلسات هر کس باید این موقعیت را داشته باشد که آزادانه و بدون وجود هیچ‌گونه ترس و واهمه‌ای تمام نظرات و عقاید خود را بازگو کند. یک‌سری قواعد کلی نیز در یک چنین جلساتی بیان می‌شود: همه افراد حق سخن گفتن دارند، در زمانی که یک نفر مشغول حرف زدن است دیگران حق ندارند حرف او را قطع کنند، همه باید به حرف‌های او گوش دهند و تنها انتقاد‌های سازنده و مثبت پذیرفته خواهند شد. برای اینکه آنها را به این موضوع جذب کنید می‌توانید قبل از شروع جلسه دور هم پیتزا بخورید و یا آنها را در حین جلسه به‌سمت اعمال‌کننده قوانین برگزینید.
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید